S primátorem na téma doprava a kultura
Město České Budějovice pořádá Setkání s primátorem. Aut v ulicích přibývá, jaký má radnice recept na zlepšení dopravy v jihočeské metropoli? Dočká se Jihočeské divadlo, které letos oslaví 100 let, nového zázemí? A co Budějčákům přinese nový teplovod z Temelína? I tyto otázky zazní ve středu 30. ledna při Setkání s primátorem. Představitelů krajského města se můžete ptát také vy. Debatu s prvním mužem českobudějovické radnice Jiřím Svobodou, jeho náměstky Jurajem Thomou a Františkem Konečným i představiteli významných firem se pořádá v obřadní síni historické budovy českobudějovické radnice. Setkání budete moci sledovat od 9 hodin v přímém přenosu na webu Českobudějovickéhé radnice. Účastníkům debaty můžete pokládat dotazy i vy občané města České Budějovice a okolí.
Kam dál?
Budějovickou dálnici čeká změna
Pokračuje příprava dálničního spojení jižních Čech. Staví se na trase od Veselí nad Lužnicí po České Budějovice a připravuje se i obchvat města. Stále ale zůstává několik nevyřešených otazníků, které mohou realizaci vytoužené komunikace citelně přibrzdit. Výrazně třeba pokročily práce na úseku Borek Úsilné. Už je na mostě přes potok Kyselá voda v současnosti dokončena celá pravá strana. Nyní pracujeme na mostních římsách. Na levé straně bude ještě dobetonováno poslední, čtvrté pole a most bude dokončen. I zde budeme poté pracovat na mostních římsách,příká vedoucí stavby. V nejbližší době slibuje Ředitelství silnic a dálnic České republiky také zahájit přeložky inženýrských sítí a další přípravné práce na úseku Ševětín Borek, který se jediný mezi Veselím nad Lužnicí a Úsilným ještě nestaví. A do finále spějí výkupy pozemků pro úsek dálnice D3 u Českých Budějovic. Z trasy, jež se má stát obchvatem krajského města, už je jenom kolem deseti procent vlastníků, se kterými ještě ŘSD neukončilo jednání. Na druhou stranu se ale má měnit podoba sjezdů u Českých Budějovic. Spolupráce soukromého sektoru a státu možná přijde v úvahu, pokud se týká dálnice D3, respektive jejího pokračování na jih od Českých Budějovic. Pokud by se stavby nepodařilo zahájit do roku 2020, kdy končí současné období evropských dotací, zůstala by otázka na bedrech českého státu. A ten by možná mohl sáhnout i po projektu spolupráce se soukromníky, kteří by dálnici postavili a udržovali, ale také za to inkasovali mýtné. Vedení resortu je ale pokud se týká nejbližšího výhledu na financování dálnic optimistické. Několik úseků dálnice D3 Úsilné Hodějovice a Hodějovice Třebonín, což by bylo necelých 20 kilometrů komunikace směrem k rakouské hranici. V roce 2017 chce resort dopravy začít stavět celkově dalších 140 km dálnic, což by byl dvojnásobek oproti letošku. Někteří odborníci ale upozorňují, že jde spíše o optimistickou variantu. Ne všude jsou třeba k dispozici potřebné pozemky. A často ještě nezačala ani výběrová. Stačí přitom jen jediné odvolání a původní časové odhady se mohou zcela zbortit. Ukázalo se to nedávno třeba na úseku Borek Úsilné, kde spory ve výběrovém řízení protáhly vyhlášení vítěze o neuvěřitelné tři roky. V jižních Čechách jsou pak pro budoucnost otazníkem třeba už zmíněné nové posudky vlivu staveb na životní prostředí. Budou se zpracovávat nejméně rok nebo déle. A pak bude nutné projít celým kolečkem dalších řízení. A komplikace mohou nastat i tam, kde je již projekt připraven. Třeba u Českých Budějovic se nedávno redukoval počet sjezdů z dálnice. A ty zbylé by měly dostat jinou podobu. Zaberou pravděpodobně více místa při jednodušší konstrukci. Bude to ovšem vyžadovat příslušnou změnu v rámci územního řízení. V každém případě čeká dostavbu dálnice ještě mnoho složitých jednání, která se mohou táhnout poměrně dlouho. O dalším průběhu stavby budeme občany průběžně informovat.
Zobrazit více
Self scan - rychlý nákup Terno České Budějovice
Po dvou letech provozování samoobslužných pokladen rozšiřuje českobudějovický supermarket Terno možnost odbavení zákazníků, kteří jsou zapojeni do věrnostního programu Terno, novým způsobem nakupování pod obchodním názvem Self-scan. Podstatou self-scanningu je skenování položek zákazníkem přímo na prodejní ploše v průběhu nákupu. Díky tomu dochází k minimalizaci manipulace se zbožím, které si zákazník již po jeho naskenování může ukládat do svých nákupních tašek. Dokončení nákupu probíhá u vyhrazených pokladen v tzv. platební zóně Self-scan a platba probíhá obdobně jako u samoobslužných pokladen. Velmi příjemné a pohodlné pro zákazníky věrnostního programu.
Zobrazit více
Parkoviště pro kamiony u letiště České Budějovice
ODS se v krajském zastupitelstvu nepodařilo zastavit přípravu parkoviště pro kamiony v areálu českobudějovického letiště za 250 milionů korun. Vedení kraje ale připustilo, že projekt zatím zastavilo a bude se ještě řešit po dalších jednáních. ODS přišla na čtvrtečním krajském zastupitelstvu s návrhem projekt parkoviště zastavit. A to do doby, než se najde strategický partner pro letiště. A než se ukáže, kudy povedou hlavní trasy kamionů po dostavbě dálnice.
Zobrazit více