Výstavba dálnice D3 pokračuje
15. března bude slavnostně zahájena stavba další části dálnice D3 na jihu Čech. Konkrétně se jedná o úsek Ševětín – Borek, který se jako poslední ještě nestaví mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Budějovicemi. Řidiči získají na trase Ševětín – Borek 10,7 kilometru nové komunikace, po které se má začít jezdit v prosinci roku 2020. Výběrové řízení na stavbu vyhrála Eurovia. Přípravné práce v terénu už sice nějaký čas probíhají, ale teprve v tento den bude u Ševětína stavba slavnostně zahájena. Vedle ministerstev dopravy a financí se akce zúčastní i diecézní biskup Msgr. Vlastimil Kročil, neboť pro zázemí stavby zapůjčilo českobudějovické biskupství některé pozemky. Výstavba dálnice D3 je velmi důležitou stavbou, která přinese po dokončení velké ulehčení v dopravní situaci na jihu Čech.
Kam dál?
Uzavírka Senovážného náměstí v Českých Budějovicích
S úpravami křižovatky na Senovážném náměstí, kde se připravuje jízdní pruh pro autobusy MHD ze Žižkovy třídy směrem k ulici Na Sadech a zároveň úpravy světelné signalizace, dojde v termínu sobota 24. 10. až neděle 1. 11.2020 k omezení provozu. Řidiči musí počítat s uzavírkou křižovatky Senovážné náměstí s výjimkou MHD víkendech 24 – 25.10 a 31.10. a 1.11.2020 a s částečnou uzavírkou křižovatky Senovážné náměstí 26.10. - 30.10.2020. Vyznačena bude objížďka ve směru z ulice Na Sadech ulicí Rudolfovská a Nádražní a ve směru opačném ulicemi Mánesova a Čechova.
Zobrazit více
Pivovar Budvar uvařil rekordní množství piva
Nový rekord pivovaru Budvar. Objem vystaveného piva v pivovaru Budějovický Budvar včera překonal hranici 50 milionů hektolitrů. Tento objem piva by zalil českobudějovické náměstí o rozloze jednoho hektaru do výšky 500 metrů, což je téměř sedminásobek Černé věže. Při průměrném ročním průtoku řeky Vltavy v Českých Budějovicích by u Dlouhého mostu dosud vystavené budvarské pivo protékalo více než dva dny. Hranice 10 milionů hektolitrů byla překonána v roce 1959. Teprve 100 let po založení pivovaru v roce 1996 dosáhl celkový objem vystaveného piva 25 milionů hektolitrů. Během posledních deseti let se roční produkce pivovaru zvýšila o necelých 40%. Přes obrovský nárůst objemu výroby vaří Budějovický Budvar své pivo stále osvědčenými řemeslnými postupy. Jsme hrdí na to, že pokračujeme v 750tileté tradici vaření originálního Budějovického piva. Při výrobě piva používáme výhradně původní suroviny a vaříme jej pouze v Českých Budějovicích. I proto se naše pivo může pyšnit chráněným zeměpisným označením. Chráněné zeměpisné označení garantuje spotřebitelům skutečnou kvalitu, tedy to, že zakoupený produkt není levnou napodobeninou a že byl vyroben na konkrétním místě, z přesně definovaných surovin a předepsaným výrobním postupem. Pivo vyvážíme do 70 zemí světa. Reprezentujeme tak nejen náš pivovar, ale také přispíváme ke zvyšování známosti Českých Budějovic i České republiky ve světě. V roce 2015 uvařil Budějovický Budvar více než 1,6 milionu hl piva, což představuje meziroční nárůst o téměř 10%. Vyvezl asi 900 000 hektolitrů piva, meziročně o 10,5% více. Na domácím trhu prodej vzrostl o devět procent a překročil 700 000 hektolitrů. Budějovický pivovar Budvar je celosvětově známým pivovarem a chloubou Českých Budějovic.
Zobrazit více
Stavba dálnice D3 u Českých Budějovic
Dobrou zprávu si v Bruselu vyslechl český premiér. Unie žádá Česko u urychlení výstavby dálnice D3. Dálnici utvoří několik mostů za obcí Borek, kde vzniká obří mostní konstrukce. Čtyři nové části dálnice by měly být uváděny do provozu v letech 2018 a 2019. Evropská unie povolila, že u vybraných důležitých dopravních staveb nebude trvat na nových posudcích EIA, které mají upřesnit, jaký vliv budou mít nové silnice na životní prostředí. V úterý z Bruselu přišla dobrá zpráva. Vybraným stavbám Unie udělí výjimku a nebude trvat na nových posudcích. Patří k nim právě i úsek D3 kolem Budějovic. Už v polovině června navíc vláda schválila návrh novely o posuzování vlivů na životní prostředí, jež má umožnit postavit důležité silnice či železnice bez opakování posudku EIA. Stačilo by jen stanovisko úřadu. Podle poslance a českobudějovického radního Romana Kubíčka poslanci návrh projednají zřejmě ještě tento týden ve zkráceném řízení. Ministr dopravy při své nedávné návštěvě Českých Budějovic potvrdil, že dálniční obchvat Budějovic bude mít pouze tři sjezdy. Postavit pět sjezdů, o nichž se uvažovalo, prý v tak krátkém úseku silnice neumožňují platné zákony a předpisy. Auta by měla objíždět České Budějovice po dálničních úsecích Úsilné Hodějovice a částečně Hodějovice Třebonín. V současné době dělníci pracují na stavbě dálnice v úseku Borek Úsilné, která částečně odvede provoz ze severní části Českých Budějovic. Pravděpodobně to nebude dříve než na podzim 2017. Pro přeplněné centrum Českých Budějovic zřejmě svítá na lepší časy a v brzké době se dočká odlehčení.
Zobrazit více