Změna dopravních plánů v Českých Budějovicích
Jaké a kde budou nové parkovací zóny v Českých Budějovicích? Které další silnice chce českobudějovická radnice postavit? A jak se v současnosti vedení města dívá na jižní spojku mezi Havlíčkovou kolonií a Mladým? Rada města už projednala upravenou verzi dokumentu, který teď bude předložen zastupitelstvu. Věc se přitom týká i tisíců lidí dojíždějících do Českých Budějovic za prací. Od příštího roku by totiž chtěla radnice spustit nový systém parkování na části Pražského předměstí. Podle náměstka primátora je to ale podmíněno vybudováním záchytného parkoviště v Jírovcově ulici a zavedením hromadné dopravy přes centrum. „Vybudování záchytných parkovišť podpoříme," říká za opoziční TOP 09 zastupitel Tomáš Bouzek k nadcházejícímu projednávání v zastupitelstvu. A ohledně změn v parkování připojuje, že se jedná o projekt, který byl zahájen už za minulých koalic. Podle Tomáše Bouzka jeho strana asi většinu věcí v aktualizované dopravní koncepci podpoří, i když zastupitel nevylučuje dílčí návrhy na změnu. Aktualizovány byly i další záměry města. Například propojka Plavská Novohradská, takzvaná jižní spojka. Podrobný projekt dopravních změn, který už má radnice zpracovaný, podle Františka Konečného ukazuje, že by parkovací místa nemusela chybět. Někde totiž bude povoleno nově stání díky zavedení systému dalších jednosměrných ulic. K plánovaným úpravám chystá radnice i setkání s veřejností. Dá se očekávat, že třeba o prezentaci nového systému parkování bude u veřejnosti zájem. Pravděpodobně také o debatu o propojce ulic Milady Horákové a Strakonické. Silnici chce město stavět společně s krajem. Část obyvatel sídliště se ale obává zvýšené hlučnosti nebo prašnosti z nové komunikace. Už nyní byl překročen hlukový limit mezi paneláky na Máji a to se jedná pouze o současný provoz. Po realizaci spojky mezi sídlišti Máj a Vltava by provoz mohl vzrůst až několikanásobně. „Naše výhrady platí," říká k projektu Radek Vinkler za nesouhlasící obyvatele Máje. Kritici projektu ale jsou ochotni ke kompromisu. Jako možné řešení by viděli třeba vedení komunikace na začátku sídliště v hlubokém zářezu nebo tunelu. Pojetí dopravy v krajském městě zajímá i příznivce cyklistiky, například Irenu Šefčíkovou ze sdružení Domovina. Aktualizovanou verzi sice Irena Šefčíková nezná. Připomíná ale, že i územní plán říká, že jedním z jeho základních cílů je optimální rozvoj cyklistických tras ve městě. „České Budějovice mají z morfologického hlediska ideální podmínky, aby tento druh ekologické dopravy sehrál významnou úlohu v dělbě přepravní práce. Zvýšení podílu cyklistické dopravy při realizaci každodenních vztahů územní plán podporuje, respektive přispívá, k vytvoření co nejoptimálnějších podmínek," cituje dokument Irena Šefčíková. Vzápětí ale s jistou dávkou skepse dodává: „My, kdo jezdíme v Českých Budějovicích na kole, si jen přejeme, aby si politici a úředníci přečetli, co sami odhlasovali a své závazky plnili. Vše zatím bylo jen ve fázi dokumentu. Nekonečný příběh. Chceme věřit, že se realizovat bude," dodává Irena Šefčíková a naznačuje tak, že snaha radnice na tomto poli by mohla být větší. Realizace cyklostezek a nové objízdné trasy by mělo město co nejdříve zprovoznit. Mnohé penziony v Českých Budějovicích přiléhají k těmto trasám, což vítají hlavně turisté.
Kam dál?
Letní plovárna v Českých Budějovicích
V poslední době mnoho teplých dnů láká velké množství násvtěvníků na letní plovárnu v Českých Budějovicích. Velká obsazenost na českobudějovické letní plovárně na Sokolském ostrově láká mnoho lidí k ochlazení před tropickými teplotami. Hosté tu hledají relaxaci, i když odpolední teploty atakují již tropických 30 stupňů celsia. Obsazenost plovárny byla téměř z maximální kapacity zaplněna. Plovárna je v provozu každý den od 9 do 20 hod. Nosit roušky v areálu plovárny není nutné, ale je povinnost předložit potvrzení o testu na Covid-19.
Zobrazit více
V okolí nádraží budou velké změny
Proměna čeká dopravní situaci před českobudějovickým vlakovým nádražím. Autobusy a trolejbusy například budou moci vyjíždět od obchodního centra Mercury z Žižkovy třídy rovnou před vlakové nádraží. Dosud tomu bránil plot uprostřed Nádražní ulice. Českobudějovická radnice chce nově upravit i křižovatku Žižkovy třídy a Novohradské ulice. Projekty na obě akce spojené s Žižkovou třídou už jsou přichystány. „Naší snahou je, aby se to ještě letos udělalo," naznačuje náměstek primátora Petr Holický, že přípravy už značně pokročily. Hlavní změnou v lokalitě bude nově možnost, aby vozy městské hromadné dopravy odbočovaly u Mercury vlevo do Nádražní ulice. V současné době je vydáno územní rozhodnutí pro tuto akci a bude podána žádost o vydání stavebního povolení. Křižovatka v nové podobě dostane světelnou signalizaci a projekt předpokládá také nový přechod přes Žižkovu ulici. Dnes zde chodci přecházejí, ale řádně vyznačená „zebra" tu není. Šance na levé odbočení do Nádražní ulice umožní i nově umístit zastávky MHD před vlakové nádraží. A nebudou už muset být rozloženy až k objektu železniční polikliniky. Další novinkou, která se v lokalitě chystá, bude cyklostezka v Průmyslové ulici, jako součást páteřní cyklotrasy z Dukelské ulice do Suchého Vrbného. Cyklisté to sice vítají, ale připomínají nedávnou nepříjemnou změnu v Pětidomí. Nové uspořádání dopravy v okolí českobudějovického vlakového nádraží vyjde vstříc i cyklistům. Průmyslová ulice by se mohla částečně uvolnit od městské hromadné dopravy a místo by potom zbylo třeba i na kolaře. V Průmyslové ulici vznikne nová cyklostezka, potvrzuje plány radnice náměstek primátora František Konečný. V Průmyslové ulici má vzniknout cyklostezka, která bude součástí páteřní cyklotrasy, která vede z Dukelské ulice až do Suchého Vrbného. Aktuálně se připravuje dokumentace pro žádost o územní rozhodnutí. To předchází stavebnímu povolení. Kolaři plán radnice vítají, ale připomínají, že podobná aktivita by se hodila i za lávkou přes železnici. Cyklostezku v Průmyslové ulici oceňuje třeba Zuzana Voráčková ze Suchého Vrbného, která jezdí na kole z domova do práce k Dlouhému mostu. Jenže jí vadí, že v Pětidomí přehradila cestu všem, kteří míří do Suchého Vrbného, nová rušná komunikace. Jak bude cyklostezka z Průmyslové pokračovat ve Vrbném? Každý se zasekne na přechodu u lávky, aby se na novém přechodu nabídlo chodcům a cyklistům alespoň přednostního tlačítka na semaforu. Připomíná i to, že podle nynější úpravy nesmějí cyklisté ani jezdit po lávce přes železnici. Akce v Průmyslové ulici se teprve projektově připravuje. Trochu dál je ale radnice v Jírovcově ulici. Pro cyklostezku v úseku od ulice Na Sadech po Riegrovu ulici bude použit červený asfalt a už se připravuje výběrové řízení. Doufáme, že toto řešení ulehčí celé dopravní situaci v okolí autobusového a vlakového nádraží.
Zobrazit více
Motor České Budějovice sezona 2022 - 2023
Čtrnáct mužstev bude hrát v základní části čtyřkolově každý s každým. Vítěz dlouhodobé části získá pohár Jaroslava Pouzara, dvojnásobného vítěze Stanley Cupu. První čtyři celky postoupí přímo do čtvrtfinále play off. Pro klub na třinácté pozici sezona končí, čtrnáctý bude bojovat v baráži o záchranu s vítězem první ligy. V neděli 18.9. 2022 čeká Motor první letošní domácí zápas s Brnem.
Zobrazit více