Stavba dálnice D3 u Českých Budějovic
Dobrou zprávu si v Bruselu vyslechl český premiér. Unie žádá Česko u urychlení výstavby dálnice D3. Dálnici utvoří několik mostů za obcí Borek, kde vzniká obří mostní konstrukce. Čtyři nové části dálnice by měly být uváděny do provozu v letech 2018 a 2019. Evropská unie povolila, že u vybraných důležitých dopravních staveb nebude trvat na nových posudcích EIA, které mají upřesnit, jaký vliv budou mít nové silnice na životní prostředí. V úterý z Bruselu přišla dobrá zpráva. Vybraným stavbám Unie udělí výjimku a nebude trvat na nových posudcích. Patří k nim právě i úsek D3 kolem Budějovic. Už v polovině června navíc vláda schválila návrh novely o posuzování vlivů na životní prostředí, jež má umožnit postavit důležité silnice či železnice bez opakování posudku EIA. Stačilo by jen stanovisko úřadu. Podle poslance a českobudějovického radního Romana Kubíčka poslanci návrh projednají zřejmě ještě tento týden ve zkráceném řízení. Ministr dopravy při své nedávné návštěvě Českých Budějovic potvrdil, že dálniční obchvat Budějovic bude mít pouze tři sjezdy. Postavit pět sjezdů, o nichž se uvažovalo, prý v tak krátkém úseku silnice neumožňují platné zákony a předpisy. Auta by měla objíždět České Budějovice po dálničních úsecích Úsilné Hodějovice a částečně Hodějovice Třebonín. V současné době dělníci pracují na stavbě dálnice v úseku Borek Úsilné, která částečně odvede provoz ze severní části Českých Budějovic. Pravděpodobně to nebude dříve než na podzim 2017. Pro přeplněné centrum Českých Budějovic zřejmě svítá na lepší časy a v brzké době se dočká odlehčení.
Wo jetzt?
Pozor na zamrzlou řeku varují záchranáři
Mrazivé počasí nepolevuje. Ačkoliv meteorologové předpovídají oteplení, v noci na pátek teploty na mnoha místech v okrese poklesly k hodnotě minus 20 stupňů Celsia. Na rybnících i řekách by bruslení zatím mohlo být nebezpečné. Bruslaři se dokonce tento týden proháněli i po zamrzlých řekách v Českých Budějovicích. Podle Petra Kočvary, předsedy Vodní záchranné služby českobudějovické místní skupiny Českého červeného kříže, je ale bruslení po řekách velmi zrádné. „Sám bych zatím nevstoupil ani na zamrzlý rybník, natož na řeku. Síla ledu určitě zatím nebude ideální," varoval záchranář. Podle něj musí být led, který udrží člověka, silný minimálně deset centimetrů. „To ovšem platí na rybníce. Řeky mohou být velmi zrádné," upozornil Petr Kočvara s tím, že například u teplejších přítoků může být led mnohem tenčí než na jiných místech. Dobrou prevencí je mít u sebe takzvané švédské bodce, ideálně zavěšené kolem krku, ale samozřejmě ne tak, abyste se na nich oběsili," zmínil vodní záchranář. „Když se ponoříme do vody, můžeme se pomocí těchto bodců vyškrábat zpátky na led. Dobře poslouží i šroubovák zabroušený do špičky," doplnil Petr Kočvara. Dodal, že dostaneme-li se zpátky na zamrzlou hladinu svépomocí, rozhodně bychom na ni neměli stoupat. Ideální je plazit se po ledu směrem ke břehu. Mrazy působí problémy řidičům, i těm, kteří usedají za volanty vozů MHD. Překážkou je například námraza na drátech elektrického vedení, která někdy znemožňuje jízdu trolejbusů. Zima ještě nekončí a mrazy nám všem jistě připraví mnohá překvapení, tak buďte všichni obezřetní a počítejte s tím, varují záchranáři.
Zeig mehr
Bezemisní zelená elektrárna v Českých Budějovicích
Předsadnictvo českobudějovické teplárny reaguje na společenský vývoj a systematicky připravujeme scénáře, jak ještě víc přispět k ochraně klimatu a k co nejefektivněji využít náš systém centrálního zásobování teplem či chladem. Zamýšlené změny jsou součástí schválené dlouhodobé Strategie 2040. Její aktualizaci v červnu uložila valná hromada českobudějovické teplárny, tedy rada města, které je jejím jediným akcionářem. Naplňování strategického dokumentu nelze v ulicích krajského města přehlédnout. Horkovodní síť se prodlužuje do dalších částí, úpravou turbíny se zvýší kogenerační výroba elektřiny, tedy kombinovaná výroba elektrické energie a tepla. Tím se zlepší účinnost využití paliv. Kvůli stavbě horkovodu temelínské elektrárny, který do své sítě teplárna napojí od topné sezony 2020/21, se upravuje centrální předávací stanice a navazující horkovodní sítě. Počátkem prázdnin se tak dělo na sídlišti Vltava, příští týden 8. srpna je na řadě Pražské předměstí. To s sebou nese odstávky teplé vody, protože části horkovodu se v dané lokalitě musí vypustit. Provizorní propojení umožní, aby bylo možné příští rok vybudovat definitivní předávací místo, aniž by se narušila spolehlivost dodávek tepla a teplé vody.
Zeig mehr
Poslední letošní zápas ČEZ Motoru České Budějovice
V posledním utkání o extraligu prohráli hokejisté ČEZ Motoru v Karlových Varech 0:1 a v konečné tabulce obsadili poslední čtvrtou příčku. O tom, že Jihočeši už nemohou postoupit, se rozhodlo v pátek. Domácí Energie také živila spíše pouze teoretickou naději na extraligu, takže utkání ani nemohlo mít nějaký velký náboj. Hosté nechali doma gólmanskou jedničku Petra Kváču, takže se do branky postavil jeho náhradník a záda mu kryl ze střídačky Bláha. Necestoval také centr prvního útoku Pajič, jenž dává dohromady zraněný kotník. Na jeho místo se postavil Vak. Chyběli pochopitelně také dlouhodobě nemocní Walker a Květoň. Úvodní třetina také nenabídla zrovna strhující podívanou. Jedinou přesilovku si v jejím průběhu zahráli hosté, leč bez většího efektu. Na domácí straně stojí za zmínku snad jen střela Beránka z kruhů, kterou zlikvidoval Gába. Po změně stran byli podstatně aktivnější Západočeši. Několikrát se dostali k ohrožení českobudějovického gólmana, ale ten i nadále odolával. V polovině zápasu se Energie přece jen dočkala. Flek vystihl Muchovu rozehrávku, najížděl sám na Gábu a s přehledem zakončil. Dále byla aktivita spíše na domácích hokejkách. Vary si vynutily ještě další dvě přesilovky, ale do druhé sirény už se skóre nezměnilo. Poměr střel na branku byl po dvou odehraných třetinách 16:10. To nesvědčilo o nějaké velké útočné aktivitě ani na jedné straně. Moc se toho nezměnilo ani ve třetí třetině. Dle očekávání se nehrál zrovna extra dramatický hokej. Šanci bylo k vidění jen velice málo a gólmani Gába i Honzík chytali spolehlivě. Hostům nelze upřít snaha a pokoušeli se vsítit vyrovnávací gól. Nebyli od něj daleko při vyloučení Harkabuse, ale koncovka je největším problémem Stavjaňova týmu. Přitom sezona ČEZ Motoru slibovala opravdu hodně. Na výsledku nic nezměnil ani závěr zápasu. Minutu a půl před koncem si hostující střídačka vyžádala oddechový čas a Motor zkusil hru bez brankáře. Kýžený efekt to však nepřineslo a mužstvo se rozloučilo se sezonou porážkou. Každý z vedení klubu i fanoušci očekávají boj mužstva z Českých Budějovic v následující hokejové sezoně o nejvyšší příčky.
Zeig mehr