Trolejbusy opět jezdí po Dobrovodské ulici
Kličkování ulicemi Suchého Vrbného skončí za pár dní. Velký finiš při rekonstrukci úseku Dobrovodské ulice, který se má stát součástí Zanádražní komunikace, umožní do pátku 19. prosince návrat trolejbusů na svou původní trasu. Pokud vše půjde podle plánu, do normálních kolejí by se nejpozději do Vánoc měla vrátit veškerá doprava, tedy i auta, naznačuje náměstek primátora Petr Holický . Obyvatelé Suchého Vrbného by takový dárek rozhodně uvítali. Uzavírka komplikuje dopravu všem, kteří se potřebují dostat do města. Auta musí objížďkou přes Vrbenskou a Hlineckou ulici, linky městské hromadné dopravy obsluhují výhradně autobusy, ty se navíc proplétají postranními uličkami, chodci a cyklisté mířící na lávku přes nákladové nádraží procházejí přímo mezi dělníky a stavebními stroji. Určitě bych dokončení stavby uvítal, mám ale obavy, zda v tomto počasí stihnou položit asfaltový koberec," zmiňuje místní obyvatel Jaromír Tůma. Jsem od fochu a myslím, že v mrazech by asfalt pokládat ani neměli. Mám obavy, aby se to hned na jaře nemuselo opravovat," varuje. Hlavou kroutí i pěší a cyklisté. Podle jejich odhadů budou mít dělníci co dělat. Zatím je v místech, kudy by měla do dvou týdnů svištět auta, bahno. Stavebníci se ale činí každý den až do večera, navíc jsou nebývale tolerantní k lidem, kteří se mezi nimi proplétají. Podle náměstka primátora Petra Holického vedení dodavatelské firmy slíbilo i přes komplikace během stavebních úprav umožnit běžný provoz ještě letos. „My jsme byli nekompromisní, chceme v exponovaném místě umožnit opět obvyklý provoz. Je to důležitá komunikace, proto se v poslední fázi hodně finišuje," vysvětluje Petr Holický. Oddechnout by si měli i na linkách městské hromadné dopravy a obyvatelé Reinerovy a Vodní ulice, kudy nyní autobusové spoje projíždějí. „Jakmile bude Dobrovodská ulice zprůjezdněna, bude zrušen objížďkový jízdní řád a zaveden běžný provoz," slibuje mluvčí dopravního podniku Radek Filip. Cestující čeká ve srovnání se stavem před rekonstrukcí jen jedna trvalá změna. Oproti současnému stavu to znamená obnovení obsluhy zastávky Pětidomí ve směru do centra pro linky 9 a 59. Po dokončení rekonstrukce Dobrovodské už ale nebude obnovena zastávka Plynárna, neboť podle projektanta nebylo s ohledem na ostatní stavební úpravy možné její zachování dle aktuálně platných norem. Při projednávání projektu v roce 2013 Dopravní podnik požadoval zachování této zastávky, ovšem tomuto požadavku bohužel nebylo vyhověno, vysvětluje Radek Filip.
Wo jetzt?
Afrika v budějovickém IGY
Až z Afriky přivezl k ochutnání různých plochů dovozce food projekt Virunga. Tropické ovoce, zralé bez chemie. Dále bylo v nabídce sušené ovoce, výborný čaj a džemy. Zájem byl veliký a tvořily se velké fronty.
Zeig mehr
V Budvaru končí ředitel p. Boček
Z místa ředitele podniku Budějovický Budvar odchází Jiří Boček, když odeslal ministru zemědělství dopis, v němž oznámil svou rezignaci ke konci letošního roku. Mohu potvrdit, že pan Boček odeslal ministru zemědělství České republiky dopis, ve kterém oznamuje svůj odchod z funkce ředitele podniku k 31. 12. 2016. Jiří Boček je v čele pivovaru od roku 1991. V pivovaru pracoval ale už v letech 1972 až 1973, a to v rámci praxe při studiu Středního odborného učiliště pivovarského v Českých Budějovicích. Po absolvování střední průmyslové školy a Vysoké školy chemicko-technologické v Praze se do Budvaru vrátil jako technolog a mistr varen, v letech 1985 až 1991 zde působil jako podsládek a mistr varen. Jiří Boček obdržel minulý týden od prezidenta Miloše Zemana státní vyznamenání, konkrétně Medaili Za zásluhy o stát v hospodářské oblasti. Letos obdržel i Výroční cenu České a pivovarnické akademie za rok 2015. Když jsem si položil otázku, proč jsme jako firma po čtvrt století od revoluce v tak dobrém stavu, tak jsem došel k několika základním bodům. Za prvé jsme i přes všechny změny stále věřili v naši značku. Dále jsme nepřestali věřit v kvalitu našich produktů. Nezahodili jsme originalitu budějovického piva. Naučili jsme se také věřit svým schopnostem. Naše firma je trochu odlišná tím, že řada lidí zde pracuje většinu svého života. Na těchto lidech oceňuji schopnost se dále rozvíjet. Toto je pohled ředitele Jiřího Bočka na Budějovický Budvar.
Zeig mehr
Mýtné brány u Českých Budějovic
Na dvanácti hodinové směny prodloužili úřední hodiny v budově, kde sídlí Jihočeská hospodářská komora. Je tam jedno z kontaktních míst pro nový mýtný systém. Vydali zde už stovky mýtných jednotek, které potřebují dopravci od 1. prosince. K tomuto datu totiž nastane změna ve způsobu placení mýtného. Nově to bude přes satelit a každý automobil nad 3,5 tuny, který bude využívat zpoplatněné úseky českých silnic, musí novou jednotku mít. Navíc od 1. ledna 2020 nastane i jiná změna. Řada dosud nezpoplatněných komunikací I. třídy se stane místem, kde se bude mýto vybírat. Nové brány jako kontrolní body, kvůli tomu vznikly i v jižních Čechách, například u Dasného na Českobudějovicku.
Zeig mehr