Afrika v budějovickém IGY
Až z Afriky přivezl k ochutnání různých plochů dovozce food projekt Virunga. Tropické ovoce, zralé bez chemie. Dále bylo v nabídce sušené ovoce, výborný čaj a džemy. Zájem byl veliký a tvořily se velké fronty.
Wo jetzt?
Mladý řidič přišel při autonehodě o život
Devatenáctiletý řidič podlehl zraněním, která utrpěl při vážné dopravní nehodě. Stala se v úterý mezi obcemi Mokré a Lipí. Podle policejního mluvčího mladík pravděpodobně vlivem rychlé jízdy sjel s vozidlem do silničního příkopu. Vozidlo se pak převrátilo a řidič z něj vypadl. Na místě zraněnému poskytoval laickou resuscitaci další řidič a také cyklistka, a to až do příjezdu zdravotnické záchranné služby. Mladý řidič však krátce po nehodě i přes péči lékařů podlehl zraněním. Nehodu dále šetří českobudějovičtí policisté. Můžeme už jen smutně přemýšlet, zda by mladíkovi zachránily život bezpečnostní pásy. Devatenáctiletý řidič je 32. obětí letošních nehod na jihočeských silnicích.
Zeig mehr
Bude u nemocnice České Budějovice most přes řeku ?
S vybudováním nové silnice přes řeku počítá chystaná změna územního plánu v Českých Budějovicích. Zelenou jí dala rada města. Pokud bude s návrhem souhlasit i zastupitelstvo, v budoucnu by nedaleko nemocnice mohl vyrůst nový most. Sloužit může nejen pro pěší a cyklisty, jak připouštějí dosavadní pravidla, ale i automobilům. S mírnými obavami přijímají obyvatelé Českých Budějovic plán radnice postavit mezi nemocničním areálem a kruhovým objezdem u Litvínovic nový most přes Vltavu. Protože má sloužit v omezené míře i automobilovému provozu, zaznívá z řad místních podezření, zda to není jen první krůček k daleko větším úpravám dopravní situace.
Zeig mehr
Budějovickou dálnici čeká změna
Pokračuje příprava dálničního spojení jižních Čech. Staví se na trase od Veselí nad Lužnicí po České Budějovice a připravuje se i obchvat města. Stále ale zůstává několik nevyřešených otazníků, které mohou realizaci vytoužené komunikace citelně přibrzdit. Výrazně třeba pokročily práce na úseku Borek Úsilné. Už je na mostě přes potok Kyselá voda v současnosti dokončena celá pravá strana. Nyní pracujeme na mostních římsách. Na levé straně bude ještě dobetonováno poslední, čtvrté pole a most bude dokončen. I zde budeme poté pracovat na mostních římsách,příká vedoucí stavby. V nejbližší době slibuje Ředitelství silnic a dálnic České republiky také zahájit přeložky inženýrských sítí a další přípravné práce na úseku Ševětín Borek, který se jediný mezi Veselím nad Lužnicí a Úsilným ještě nestaví. A do finále spějí výkupy pozemků pro úsek dálnice D3 u Českých Budějovic. Z trasy, jež se má stát obchvatem krajského města, už je jenom kolem deseti procent vlastníků, se kterými ještě ŘSD neukončilo jednání. Na druhou stranu se ale má měnit podoba sjezdů u Českých Budějovic. Spolupráce soukromého sektoru a státu možná přijde v úvahu, pokud se týká dálnice D3, respektive jejího pokračování na jih od Českých Budějovic. Pokud by se stavby nepodařilo zahájit do roku 2020, kdy končí současné období evropských dotací, zůstala by otázka na bedrech českého státu. A ten by možná mohl sáhnout i po projektu spolupráce se soukromníky, kteří by dálnici postavili a udržovali, ale také za to inkasovali mýtné. Vedení resortu je ale pokud se týká nejbližšího výhledu na financování dálnic optimistické. Několik úseků dálnice D3 Úsilné Hodějovice a Hodějovice Třebonín, což by bylo necelých 20 kilometrů komunikace směrem k rakouské hranici. V roce 2017 chce resort dopravy začít stavět celkově dalších 140 km dálnic, což by byl dvojnásobek oproti letošku. Někteří odborníci ale upozorňují, že jde spíše o optimistickou variantu. Ne všude jsou třeba k dispozici potřebné pozemky. A často ještě nezačala ani výběrová. Stačí přitom jen jediné odvolání a původní časové odhady se mohou zcela zbortit. Ukázalo se to nedávno třeba na úseku Borek Úsilné, kde spory ve výběrovém řízení protáhly vyhlášení vítěze o neuvěřitelné tři roky. V jižních Čechách jsou pak pro budoucnost otazníkem třeba už zmíněné nové posudky vlivu staveb na životní prostředí. Budou se zpracovávat nejméně rok nebo déle. A pak bude nutné projít celým kolečkem dalších řízení. A komplikace mohou nastat i tam, kde je již projekt připraven. Třeba u Českých Budějovic se nedávno redukoval počet sjezdů z dálnice. A ty zbylé by měly dostat jinou podobu. Zaberou pravděpodobně více místa při jednodušší konstrukci. Bude to ovšem vyžadovat příslušnou změnu v rámci územního řízení. V každém případě čeká dostavbu dálnice ještě mnoho složitých jednání, která se mohou táhnout poměrně dlouho. O dalším průběhu stavby budeme občany průběžně informovat.
Zeig mehr