Motor už se zase rozjel proti Kladnu
Povedený vstup do letošní sezony se vydařil ČEZ Motoru. Sice je jednalo o přípravný zápas, přesto výhra nad Kladnem potěšila. Byl to příjemný začátek nového ročníku. Hlad po hokeji je ve městě pod Černou věží stále obrovský. Do hlediště si podle oficiální informace našlo cestu 3200 diváků, což je počet na první přátelský zápas skutečně ojedinělý. Kladno sice nechalo doma řadu svých zkušených hráčů, přesto bylo příjemné sledovat, jak lehce Motor svého soupeře přehrál. První zápas samozřejmě v žádném případě není možné přeceňovat, ale každopádně byl výkon svěřenců Antonína Stavjani slibný. Zkušený kouč tak zažil vítěznou premiéru v novém týmu. Speciálně on však výsledek moc neřešil. Byl to přípravný zápas, ve kterém ani jeden z týmů nebyl kompletní. Oba celky šly do utkání z plné zátěže. Těžko z výsledku něco srovnávat. Zajímal nás hlavně náš herní projev. Na poradě jsme hráčům zdůraznili, aby se ve hře objevily hlavně věci, které trénujeme. Něco se tam skutečně objevilo. Máme utkání natočené na videu a uděláme z něj klukům výstup. Bylo hodně šancí na obou stranách. Velice solidně nám zachytali oba brankáři Ondra Bláha i David Gába. Stavjaňu potěšila divácká kulisa. Jeho tým nasbíral deset vyloučení, což bylo na přátelský zápas celkem dost. Nehrálo se ale nějak moc tvrdě. Spíše tam byla podražení a podobné zákroky. Alespoň jsme si zkusili hru v oslabení. Poprvé vyjel s kapitánským céčkem na hrudi zkušený útočník Lukáš Květoň, jenž začíná v prvním českobudějovickém týmu už svou třináctou sezonu. Lukáše jsme vybrali jako kapitána my trenéři. Je to kluk, který má příkladný přístup a jeho slovo má v kabině váhu. On byl takovou logickou volbou. Jeho asistenty budou Tomáš Nouza a Jakub Suchánek. Očekává se, že ČEZ Motor bude i v letošní sezoně atakovat přední příčky ligové tabulky. Kádr na to jistě má.
Where now?
Šestou výhru v řadě Motor nezískal
Pět výher v řadě, ale cestu k šestému prvoligovému vítězství v řadě hokejistům ČEZ Motoru překazili Jestřábi z Prostějova, kteří Jihočechy porazili 4:2. V tabulce zůstává českobudějovický tým na druhém místě a již ve středu ho čeká utkání 16. kola doma s Litoměřicemi. Problém ohledně tiskovky a strohá výpověd na webu prostějovského klubu k účasti hostujících lodivodů na pozápasové tiskovce. Tato věta pořádně nadzvedla trenéra Motoru Petra Rosola. „Měl jsem sto chutí tam zavolat, co si to vymýšlejí," zlobil se. „Když jsem to četl, tak jsem tomu nemohl uvěřit. Kolega Radek Bělohlav tam kvůli tomu dvacet minut čekal. Ptal se, jestli bude tiskovka, ale nikdo se neozval. Vůbec to nebylo z nějakého naštvání nebo něco takového. Třeba v Havířově přijdou a řeknou nám, kam máme na tiskovku jít. Tady nikdo nic neřekne a pak napíší, že jsme nepřišli na tiskovku. To ať jdou do háje," vzkazuje do Prostějova. Zápas samotný se jeho týmu vůbec nepovedl. „Nebyli jsme stoprocentně připraveni. Všude jsme byli pozdě a z toho plynuly fauly. V oslabení nikoho neporazíte," nelíbil se trenérovi přístup jeho svěřenců. „Měli jsme také šance, ale domácí Horčička zachytal velmi dobře. Ne každý zápas se podaří otočit tak, jako se nám to podařilo na Kladně. Že to nějak dopadne a soupeř se porazí sám. Na tom musíme zapracovat a do každého zápasu jít ne na sto, ale na sto dvacet procent," apeluje na svůj tým. Pozápasové hodnocení v kabině bylo z jeho strany také velmi ostré. „Řekli jsme si k tomu své a ještě se k tomu vrátíme, i když to už bude ve větším klidu," připustí. Porážka zamrzela, navíc když neuspěli ani největší soupeři Motoru v boji o nejvyšší příčky Slavia a Kladno. Prohry Kladna a Slavie také nikdo nepředpokládal. V extralize otočila Mladá Boleslav zápas s Třincem z 0:2 na 3:2 a hrála přesilovku, přesto dostala dvanáct vteřin před koncem gól a pak prohrála na penalty. To samé ve druhé fotbalové lize. Ústí dalo v devadesáté minutě na 3:1, ale Opava vyrovnala dvěma góly v nastavení. Na mistrovství světa v ragby Skotsko ve čtvrtfinále prohrávalo s favorizovanou Austrálií, dokázalo otočit, ale nakonec prohrálo o jediný bod po kopu v poslední minutě. To jsou věci, které se ve sportu stávají. A proto je také tak krásný," vypočítává Rosol dramata z uplynulého sportovního víkendu. Také proto nedělá z porážky v Prostějově nějakou tragédii. „To určitě ne, ale musíme se z ní poučit. Jakmile se z ní poučíme, tak všechno špatné bude pro něco dobré. Do žádného zápasu nemůžeme jít s tím, že to nějak dopadne. Nikdo se totiž neporazí sám," znovu zdůrazní. Kromě ztracených bodů mrzí Rosola ze sobotního utkání také zranění útočníka Kuchejdy, jehož nastřelil do ucha vlastní spoluhráč Dušan Žovinec. „Má prasklou chrupavku a asi patnáct stehů. Nevypadalo to vůbec hezky. Ten teď určitě hrát nebude," posteskne si. Na marodce jsou dále nemocný útočník Babka a zraněný Mikyska. S otazníkem je středeční start Heřmana. Z obránců jsou mimo hru už jenom Bohunický a Růžička. Zajisté tato nemilá zápasová zkušenost hokejisky ČEZ Motoru semkne a tým bude dál pokračovat ve vítězných taženích a cestou za postupem nejvyšší hokejové soutěže.
Show more
Zázemí pro výstavbu další fakulty
Více než miliarda korun z různých zdrojů putovala v uplynulých deseti letech do vylepšení zázemí studentů Jihočeské univerzity. Na stavbu nových budov či modernizaci přístrojového vybavení co nevidět navážou další projekty. Studentský klub a Centrum pro handicapované studenty začne v univerzitním kampusu ve Čtyřech Dvorech růst už příští měsíc. Schyluje se i k modernizaci auly zvané Bobík a především k přípravám zázemí pro plánovanou technickou či technologickou fakultu, již devátou v pořadí. Má vize dalšího rozvoje univerzity zahrnuje zřízení technologického institutu, který by byl jako univerzitní ústav základem technické nebo technologické fakulty, řekl rektor JU. Doplnil, že se vznikem další fakulty se počítá ve střednědobém až dlouhodobém výhledu. Smělým plánům by nemusel bránit ani nedostatek peněz. Podle vedoucího odboru investic rektorátu JU, může univerzita získat nemalé prostředky na svůj další rozvoj z operačního programu určeného na vývoj, výzkum a vzdělávání. Z tohoto balíku peněz by si škola teoreticky mohla ukrojit určitý díl právě na stavbu zázemí technologického institutu. Doplnil, že reálnější obrysy v tuto chvíli mají jiné investiční záměry, například přestavba části bývalého zemědělského podniku na výukový minipivovar a minimlékárnu pro studenty. Ač na přednášky a semináře jezdí do centra Budějovic mnozí studenti, kde jsou budovy Pedagogické fakulty, rozrůstající se a stále modernější univerzitní kampus ve Čtyřech Dvorech si užije i tak. Bydlí totiž na koleji. Ty jsou spolu s budovami Zemědělské či Filozofické fakulty, Akademickou knihovnou nebo rektorátem součástí kampusu. Vedení univerzity přitom plánuje další rozšiřování a modernizaci kampusu. Už příští měsíc zde začne růst Centrum pro handicapované studenty se studentským klubem. Mluvčí univerzity p. Dvořáková upřesnila, že klub bude sloužit jako prostor pro setkávání a volný čas, současně jako zázemí pro pořádání společenských a kulturních akcí. Dokončení stavby přibližně za 20 milionů korun se předpokládá do roka. Za kampusem v Šípkové ulici se začne rovněž letos stavět univerzitní mateřská škola. Doplnil, že právě studenti a vyučující ZF ocení i další investiční záměr rekonstrukci šestipodlažního pavilonu kateder fakulty za 70 až 75 milionů korun. Ta naváže na modernizaci fakultních pavilonů A, C, D a E, kde vznikly modernější tématicky uspořádané laboratoře pro výzkumné projekty například v oblasti kvality potravinových surovin, agroenvironmentálního a agroekologického výzkumu. Rektor JU doplnil, že plán dalšího rozvoje univerzity zahrnuje rovněž modernizaci a technické úpravy studentských kolejí. Zajisté další výstavba a modernizace celého areálu Jihočeské university přispěje k většímu počtu zájemců o studium nejen z Českých Budějovic, ale i celé ČR.
Show more
Mýtné brány u Českých Budějovic
Na dvanácti hodinové směny prodloužili úřední hodiny v budově, kde sídlí Jihočeská hospodářská komora. Je tam jedno z kontaktních míst pro nový mýtný systém. Vydali zde už stovky mýtných jednotek, které potřebují dopravci od 1. prosince. K tomuto datu totiž nastane změna ve způsobu placení mýtného. Nově to bude přes satelit a každý automobil nad 3,5 tuny, který bude využívat zpoplatněné úseky českých silnic, musí novou jednotku mít. Navíc od 1. ledna 2020 nastane i jiná změna. Řada dosud nezpoplatněných komunikací I. třídy se stane místem, kde se bude mýto vybírat. Nové brány jako kontrolní body, kvůli tomu vznikly i v jižních Čechách, například u Dasného na Českobudějovicku.
Show more