Music legenda Scooter v Českých Budějovicích
Scooter, německá legenda taneční hudby, zahraje 11. června poprvé v Českých Budějovicích, koncert bude na výstavišti. Na jejich hity tančily svého času na diskotékách tisíce Čechů. Bude to jediný koncert v České republice, který je součástí turné skupiny Can't Stop the Hardcore Tour. Scooter vydal začátkem února album ACE, jež se stalo třetí nejlépe prodávanou německou deskou. Během turné zazní jejich písně na stadionech a v halách největších německých měst a také v Londýně, Glasgow či Moskvě. Kapela přijede z Hamburku s kolonou kamionů. Slibuje show plnou světel i pyrotechnických efektů. Scooter, který vznikl v roce 1993, patří vedle formací Kraftwerk, Modern Talking, Rammstein, Scorpions nebo Boney M k nejúspěšnějším německým skupinám. Do první desítky hitparády dokázali dostat celkem 23 hitů, což se od roku 1956, kdy se v Německu poprvé objevily žebříčky pop music, nikomu nepodařilo. Jejich hvězdná éra byla v druhé půlce 90. let, kdy na ně trochu chodili i rockeři. Byl to typický německý styl produkce, kombinoval kýč, měli ale tvrdší hranu a drive. Zpěvák měl jisté charisma, byl to typ, který ovládá dav, což dělalo kapelu v její kategorii trochu lepší. Prvním hitem skupiny Scooter se stal song Hyper Hyper, následovaly Move Your Ass!, Friends nebo Endless Summer. V roce 1998 vznikl možná největší hit kapely How Much Is the Fish?, který se v Německu vyšplhal na třetí pozici a dosáhl prodeje 250 000 nosičů. Koncerty Scooteru jsou pokaždé takové, jako by přistála kosmická loď, která s sebou vzala nejlepší světelné a zvukové efekty všech galaxií. Prostě neskutečné. Neexistují žádné lepší koncerty žádného žánru a žádné jiné kapely. Z původní trojice zůstal dodnes v kapele jen zpěvák H. P. Baxxter, vlastním jménem Hans Peter Geerdes. Tento nevšední koncert si určitě nenechte ujít, protože to bude pro příznivce hudby zajisté ojedinělý zážitek. 11.června se máme v Českých Budějovicích určitě na co těšit.
Where now?
Budějovickou dálnici čeká změna
Pokračuje příprava dálničního spojení jižních Čech. Staví se na trase od Veselí nad Lužnicí po České Budějovice a připravuje se i obchvat města. Stále ale zůstává několik nevyřešených otazníků, které mohou realizaci vytoužené komunikace citelně přibrzdit. Výrazně třeba pokročily práce na úseku Borek Úsilné. Už je na mostě přes potok Kyselá voda v současnosti dokončena celá pravá strana. Nyní pracujeme na mostních římsách. Na levé straně bude ještě dobetonováno poslední, čtvrté pole a most bude dokončen. I zde budeme poté pracovat na mostních římsách,příká vedoucí stavby. V nejbližší době slibuje Ředitelství silnic a dálnic České republiky také zahájit přeložky inženýrských sítí a další přípravné práce na úseku Ševětín Borek, který se jediný mezi Veselím nad Lužnicí a Úsilným ještě nestaví. A do finále spějí výkupy pozemků pro úsek dálnice D3 u Českých Budějovic. Z trasy, jež se má stát obchvatem krajského města, už je jenom kolem deseti procent vlastníků, se kterými ještě ŘSD neukončilo jednání. Na druhou stranu se ale má měnit podoba sjezdů u Českých Budějovic. Spolupráce soukromého sektoru a státu možná přijde v úvahu, pokud se týká dálnice D3, respektive jejího pokračování na jih od Českých Budějovic. Pokud by se stavby nepodařilo zahájit do roku 2020, kdy končí současné období evropských dotací, zůstala by otázka na bedrech českého státu. A ten by možná mohl sáhnout i po projektu spolupráce se soukromníky, kteří by dálnici postavili a udržovali, ale také za to inkasovali mýtné. Vedení resortu je ale pokud se týká nejbližšího výhledu na financování dálnic optimistické. Několik úseků dálnice D3 Úsilné Hodějovice a Hodějovice Třebonín, což by bylo necelých 20 kilometrů komunikace směrem k rakouské hranici. V roce 2017 chce resort dopravy začít stavět celkově dalších 140 km dálnic, což by byl dvojnásobek oproti letošku. Někteří odborníci ale upozorňují, že jde spíše o optimistickou variantu. Ne všude jsou třeba k dispozici potřebné pozemky. A často ještě nezačala ani výběrová. Stačí přitom jen jediné odvolání a původní časové odhady se mohou zcela zbortit. Ukázalo se to nedávno třeba na úseku Borek Úsilné, kde spory ve výběrovém řízení protáhly vyhlášení vítěze o neuvěřitelné tři roky. V jižních Čechách jsou pak pro budoucnost otazníkem třeba už zmíněné nové posudky vlivu staveb na životní prostředí. Budou se zpracovávat nejméně rok nebo déle. A pak bude nutné projít celým kolečkem dalších řízení. A komplikace mohou nastat i tam, kde je již projekt připraven. Třeba u Českých Budějovic se nedávno redukoval počet sjezdů z dálnice. A ty zbylé by měly dostat jinou podobu. Zaberou pravděpodobně více místa při jednodušší konstrukci. Bude to ovšem vyžadovat příslušnou změnu v rámci územního řízení. V každém případě čeká dostavbu dálnice ještě mnoho složitých jednání, která se mohou táhnout poměrně dlouho. O dalším průběhu stavby budeme občany průběžně informovat.
Show more
Největší nákazy Covid-19 jsou v rodině
K sobotnímu dni 5.12.2020 bylo zaznamenámo na jihu Čech 293 nově potvrzených případů nákazy koronavirem. Celkem 291 nemocných bylo uzdraveno. Nárůst nově diagnostikovaných s COVID-19 tak k sobotnímu dni večer v regionu vzrostl na 32 760.
Show more
Řidiči si z křižovatky u Mercury nic nedělají
Značky, ani policejní kontroly nedokázaly přimět řidiče, aby dodržovali pravidla na křižovatce ulic Žižkova a Nádražní. Právě výjezd od Mercury centra přes novou světelnou křižovatku do Nádražní ulice je vyhrazený pouze pro autobusy a trolejbusy, navzdory zákazu vjezdu se jim ale stále staví do cesty osobní auta. Radnice by proto chtěla změnu dopravních poměrů, která platí už od léta, ještě více zdůraznit. Zvažujeme doplnit značení červenými pruhy ve vozovce, aby už změnu nebylo možné snadno přehlédnout, řekl náměstek primátora. Dopravní policie ale takovéto opatření nepovažuje za ideální řešení. V posledních se měsících městská policie zaměřuje na provinilce, při průjezdu místem, kde platí pro běžnou dopravu zákaz vjezdu, nachytala přes tisíc řidičů. Řada z nich totiž tvrdí, že si značek upozorňujících na změnu všimla na poslední chvíli a už nestihli zareagovat. Právě proto chce radnice změnu vyznačit výrazně přímo na vozovce. Takovéto řešení by mohlo pomoci s vyřešením celé situace. O případných změnách a úpravách Vás budeme včas informovat.
Show more