Motor České Budějovice opět posílí své řady
Další posila pro hokejový Motor. Prozatím přicházela do týmu především zkušenost. Dvacetiletý talentovaný forvard přichází z Liberce jako velký příslib do budoucna. Josef Mikyska, šikovný útočník pochází ze severočeského Frýdlantu, hokejově vyrostl zejména v liberecké mládežnické líhni. Od čtrnácti už hrál za starší dorost a v této kategorii byl později i druhým nejproduktivnějším hráčem celé extraligy. Na část sezony 2011 – 12 si odskočil i do nadnárodní MHL, kde hájil barvy Tatranských Vlků ze Spišské Nové Vsi, tehdejší líhně týmu KHL z Popradu. Po návratu se zapojil i do přípravy libereckého A týmu, ale v něm dostal šanci pouze v uplynulé sezoně, kdy zasáhl do šesti duelů play out a jednoho zápasu Ligy mistrů. Jinak ale působil převážně na farmě v Benátkách, kde se mu velice dařilo, vždyť ve dvaceti letech dokázal nastřádat v uplynulé sezoně úctyhodných 44 kanadských bodů. Řádně trápil i českobudějovické protihráče v semifinále play off první ligy, kde si ho hodně všímalo i vedení Motoru. „Je to hráč velmi šikovný na puku, s dobrým čtením hry a přes svou subtilní postavu je velmi odolný v osobních soubojích a je použitelný i do přesilovky. Proto jsme o něj projevili zájem a pokud se naše předpoklady potvrdí a Mikyska do našeho mužstva zapadne, jsme s Libercem domluveni na jeho případném přestupu," odhaluje pozadí příchodu nové posily generální manažer klubu Stanislav Bednařík. Mikyska se na jihu Čech představí jako člen Motoru poprvé v pondělí, kdy mužstvo zahájí letní přípravu na další sezonu. Předpokládáme, že tento talentovaný mladík splní naše představy, citelně doplní mužstvo a bude platnou oporou v příští sezoně.
Where now?
Mladý řidič přišel při autonehodě o život
Devatenáctiletý řidič podlehl zraněním, která utrpěl při vážné dopravní nehodě. Stala se v úterý mezi obcemi Mokré a Lipí. Podle policejního mluvčího mladík pravděpodobně vlivem rychlé jízdy sjel s vozidlem do silničního příkopu. Vozidlo se pak převrátilo a řidič z něj vypadl. Na místě zraněnému poskytoval laickou resuscitaci další řidič a také cyklistka, a to až do příjezdu zdravotnické záchranné služby. Mladý řidič však krátce po nehodě i přes péči lékařů podlehl zraněním. Nehodu dále šetří českobudějovičtí policisté. Můžeme už jen smutně přemýšlet, zda by mladíkovi zachránily život bezpečnostní pásy. Devatenáctiletý řidič je 32. obětí letošních nehod na jihočeských silnicích.
Show more
V mládí chytal vážky a později je vyřezal do dřeva
Ke dřevu měl blízko vždy, původně se totiž věnoval truhlařině. Dnes je ale Jiří Nekola na plný úvazek řezbářem. Začínal jsem na malých věcech, dělal jsem třeba sovičky," zavzpomínal na své začátky Jiří Nekola ze Štipoklas u Týna nad Vltavou. „Postupně se z toho stala práce na plný úvazek. Začal jsem shánět různé odborné knihy a podobně," dodal. Právě o tomto víkendu mohli jeho práci vidět všichni, kteří zavítali na náměstí Přemysla Otakara II. v Českých Budějovicích. Uskutečnil se zde závěr soutěže Oslavy lesa a dřeva. Přímo na náměstí tak od pátku do neděle pracovalo na svých sochách celkem osm řezbářů z různých koutů Česka. „Měli jsme k dispozici dvoumetrový dubový kmen. Na celou práci jsme měli týden. Do čtvrtka jsme pracovali u rybníka Olšina nedaleko Horní Plané, zbytek doděláváme zde," vysvětlil a dodal, že se rozhodl svou sochu pojmout trochu netradičně. „Moje Vážka není z jednoho kusu, práci jsem si rozdělil, z části kmene jsem udělal podstavec, na kterém bude umístěná samotná vážka," popsal svou sochu. Na českobudějovickém náměstí došlo především na jemnější práci. „Některé detaily sochy jsou třeba opálené speciálním hořákem. Krásně vyhladí dřevo, zbaví ho jemných třísek, třeba i na místech, která jsou nedostupná. Zároveň to ale působí i jako doplněk sochy, opálené části vytvářejí stínování," přiblížil techniku zkušený řezbář. Inspiraci pro svou sochu hledal v přírodě. „Hodně dělám figurální tvorbu, zde ale bylo zadání Flóra a fauna v českých lesích. Proto jsem zvolil právě vážku. Dokonce jsem jednu i chytil u vody, abych měl dobrou předlohu a mohl odpozorovat všechny detaily," dodal a ukázal na vážku ve sklenici, kterou měl s sebou i na českobudějovickém náměstí. Myslíme, že můžeme panu Nekolovi vzdát hold za jeho opravdové umění. Tato umělecká výstava byla pro všechny zúčastněné jistě velkou zábavou a poučením.
Show more
Změna dopravních plánů v Českých Budějovicích
Jaké a kde budou nové parkovací zóny v Českých Budějovicích? Které další silnice chce českobudějovická radnice postavit? A jak se v současnosti vedení města dívá na jižní spojku mezi Havlíčkovou kolonií a Mladým? Rada města už projednala upravenou verzi dokumentu, který teď bude předložen zastupitelstvu. Věc se přitom týká i tisíců lidí dojíždějících do Českých Budějovic za prací. Od příštího roku by totiž chtěla radnice spustit nový systém parkování na části Pražského předměstí. Podle náměstka primátora je to ale podmíněno vybudováním záchytného parkoviště v Jírovcově ulici a zavedením hromadné dopravy přes centrum. „Vybudování záchytných parkovišť podpoříme," říká za opoziční TOP 09 zastupitel Tomáš Bouzek k nadcházejícímu projednávání v zastupitelstvu. A ohledně změn v parkování připojuje, že se jedná o projekt, který byl zahájen už za minulých koalic. Podle Tomáše Bouzka jeho strana asi většinu věcí v aktualizované dopravní koncepci podpoří, i když zastupitel nevylučuje dílčí návrhy na změnu. Aktualizovány byly i další záměry města. Například propojka Plavská Novohradská, takzvaná jižní spojka. Podrobný projekt dopravních změn, který už má radnice zpracovaný, podle Františka Konečného ukazuje, že by parkovací místa nemusela chybět. Někde totiž bude povoleno nově stání díky zavedení systému dalších jednosměrných ulic. K plánovaným úpravám chystá radnice i setkání s veřejností. Dá se očekávat, že třeba o prezentaci nového systému parkování bude u veřejnosti zájem. Pravděpodobně také o debatu o propojce ulic Milady Horákové a Strakonické. Silnici chce město stavět společně s krajem. Část obyvatel sídliště se ale obává zvýšené hlučnosti nebo prašnosti z nové komunikace. Už nyní byl překročen hlukový limit mezi paneláky na Máji a to se jedná pouze o současný provoz. Po realizaci spojky mezi sídlišti Máj a Vltava by provoz mohl vzrůst až několikanásobně. „Naše výhrady platí," říká k projektu Radek Vinkler za nesouhlasící obyvatele Máje. Kritici projektu ale jsou ochotni ke kompromisu. Jako možné řešení by viděli třeba vedení komunikace na začátku sídliště v hlubokém zářezu nebo tunelu. Pojetí dopravy v krajském městě zajímá i příznivce cyklistiky, například Irenu Šefčíkovou ze sdružení Domovina. Aktualizovanou verzi sice Irena Šefčíková nezná. Připomíná ale, že i územní plán říká, že jedním z jeho základních cílů je optimální rozvoj cyklistických tras ve městě. „České Budějovice mají z morfologického hlediska ideální podmínky, aby tento druh ekologické dopravy sehrál významnou úlohu v dělbě přepravní práce. Zvýšení podílu cyklistické dopravy při realizaci každodenních vztahů územní plán podporuje, respektive přispívá, k vytvoření co nejoptimálnějších podmínek," cituje dokument Irena Šefčíková. Vzápětí ale s jistou dávkou skepse dodává: „My, kdo jezdíme v Českých Budějovicích na kole, si jen přejeme, aby si politici a úředníci přečetli, co sami odhlasovali a své závazky plnili. Vše zatím bylo jen ve fázi dokumentu. Nekonečný příběh. Chceme věřit, že se realizovat bude," dodává Irena Šefčíková a naznačuje tak, že snaha radnice na tomto poli by mohla být větší. Realizace cyklostezek a nové objízdné trasy by mělo město co nejdříve zprovoznit. Mnohé penziony v Českých Budějovicích přiléhají k těmto trasám, což vítají hlavně turisté.
Show more