Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
More information
ABC
českydeutscheenglish
X
Aktuality

Bude most u nemocnice i pro automobily? | Levné ubytování České Budějovice | Penzion a relax centrum U Rudolfa

Bude most u nemocnice i pro automobily?

Dle nového územního plánu je naplánovaná výstavba mostu přes řeku Vltavu v okolí nemocnice České Budějovice. Zastupitelé města právě tento projekt schválili.  Most by mohli využívat auta s čímž se nejdříve nepočítalo, ale hlavně cyklisté a také chodci. Výstavba by měla začít v roce 2021. 

Where now?

Noční půlmarathón v Českých Budějovicích

Kvalitní sportovní oblečení potřebovali v sobotu nadšení sportovci, kteří se zúčastnili běžeckého závodu Night Run. K jejich povinnému vybavení totiž patřily i čelovky. Závod se totiž běžel až večer, takže si přes tisíc běžců mohlo vychutnat neopakovatelnou atmosféru večerních Českých Budějovic. Pro běžce byly připraveny hned dvě trasy – deseti a pětikilometrová. Do závodu se mohly zapojit také děti. Právě dětem patřilo sobotní odpoledne na náměstí Přemysla Otakara II. Pro běžce do patnácti let byly připraveny různě dlouhé trasy kolem celého náměstí. Zatímco ti nejmenší oběhli náměstí pouze jednou, starší běžci kolem něj kroužili déle. Nejdřív jsme se zapojili do příprav před závodem – sestavovali jsme zábrany, pomáhali stavět stany, značili jsme trasu a tak podobně. Při závodu jsme pak na svých stanovištích hlídali samotnou trať. Bylo třeba navádět závodníky, ale i dohlížet, aby se jim do cesty nepletli diváci a chodci, popsala přípravy patnáctiletá běžkyně z Českých Budějovic a doplnila, že to pro ni byla úplně nová zkušenost. Dostala jsem se k tomu náhodou, na internetu jsem si všimla, že se shánějí dobrovolníci, tak jsem se přihlásila. Jsem ráda, že jsem se zapojila, moc mě to bavilo, shrnula své sobotní zážitky studentka. Závod si chtěl vyzkoušet také Tomáš Dvořák z Českých Budějovic. Nakonec se ale na startovní čáru postavit nemohl. Původně jsem chtěl běžet, ale před dvěma týdny jsem si zranil kotník. A po jedné noze bych asi nezvládl ani dětskou trasu kolem náměstí. Docela mě to mrzí. Vím, že když člověk běží takový závod, tak je to úplně jiný pocit, než když běhá sám. Mám takové akce rád, tak jsem se alespoň přišel podívat a fandit ostatním. Někde v tom davu poběží moji dva spolužáci ze střední školy, dodal student, který by si příští rok rád zaběhl i půlmaraton. Na startu závodu se sešli nejen pravidelní běžci, ale i ti, kteří se rozhodli to prostě zkusit a dokázat si, že na to mají. Domluvil jsem se s kolegyní z práce. Já doufám, že se mi deset kilometrů podaří zaběhnout do padesáti minut, přál si před závodem dvacetiletý Roman z Českých Budějovic. Začal jsem běhat teprve před měsícem. Trénoval jsem obden, ze začátku jsem chodil běhat ráno, teď před závodem jsem běhal hlavně večer. Deset kilometrů jsem ale zatím běžel jen jednou. Už teď ale vím jedno. Přítí rok se opět tohoto závodu zúčastním. Zajisté bude tato sportovní akce lákadlem a motivací trénovat pro další lidi, ktrří chtějí být na startu příštího ročníku.

Show more>>

Stavba dálnice D3 bude pokračovat

Kdo by chtěl sledovat všechno dění kolem dálnice D3 u Českých Budějovic, ten má mnoho práce. ŘSD zahájilo papírovou palbu hned na několika frontách najednou. Na magistrátu žádá třeba o změnu koryta Dobrovodského potoka kvůli tunelu Pohůrka nebo o změnu územního rozhodnutí na mimoúrovňové křižovatky Pohůrka a Hodějovice. Ty by totiž měly dostat jinou podobu, než o jaké se dosud uvažovalo. Zároveň už byla na ministerstvo dopravy podána žádost o stavební povolení na dálnici u Budějovic. A podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic by se v první polovině letošního roku mělo konat i rozhodující druhé kolo výběrového řízení na budoucího dodavatele stavby. Předmětem žádosti je dílčí změna několika desítek stavebních objektů dálnice D3. Nejpodstatnější změnu představuje změna tvaru křižovatek Pohůrka a Hodějovice. Veřejné projednávání změny územního rozhodnutí se koná 15. března na magistrátu a případné připomínky je třeba uplatnit nejpozději při tomto jednání. Nebude se měnit trasa samotné dálnice. Námitky a připomínky, které se nebudou týkat navržené změny, nebudou projednávány. Řízení o změně územního rozhodnutí by mělo mimo jiné dát odpověď na budoucí podobu křižovatky Pohůrka. Ta dostala původně jen podmíněné územní rozhodnutí, protože normám neodpovídala její vzdálenost od portálu stejnojmenného plánovaného tunelu. Změna se čeká také u dálničních sjezdů Hlinsko a Hodějovice. Předpokládá se, že ty se nebudou stavět. Přímo na ministerstvu dopravy už ŘSD zažádalo o stavební povolení. Stavební povolení navazuje na územní rozhodnutí a je nezbytným předpokladem zahájení akce. Dálnici chce ŘSD začít u Budějovic stavět ještě letos. Pokud realizace stavby dálnice D3 proběhne co nejdříve, bude to velká úleva pro dopravu ve městě České Budějovice, kde je v současné době provoz v dopravní špičce již neúnosný.

Show more>>

Stadion na ploché dráze v Českých Budějovicích

V letech 1957 a 1958 si Tatran KOH-I-NOOR vybudoval uvnitř oválu ploché dráhy atletickou dráhu. Obě byly škvárové. V roce 1966 byla škvára ploché dráhy nahrazena pískem, který umožnil rychlejší a bezpečnější jízdu než ve vyježděných rýhách na škváře. Na zahajovací závod na pískové dráze v roce 1966 přišlo 7000 diváků, což ve srovnání s návštěvností v 50. letech bylo málo. Ve zlatých 60. byla plochá dráha zaplněná, asi 20 000 diváky, když zde roku 1964 končila etapa Závodu míru W-B-P a šlo se na Smolíka. Před Závodem míru 1964 byl vybudován vjezd na stadion. Sice dobře, ale hned jak vjeli závodníci na dráhu, na škváře podklouzli a popadali, další letěli přes ně. Na ploché dráze jezdily po roce 1960 také speciálně v Motoru vyrobené mopedy. Toho roku se na vnitřní ploše konala spartakiáda, když předtím se rekonstruovala zajímavá tribuna z roku 1947, která stála původně na hřišti Dynama u plynárny a pak na Dlouhé louce jako tribuna pro vojenské přehlídky. Poslední závod plochodrážní extraligy se jel dne 1. července 1973. To se ovšem nevědělo, že je to naposled. Délka ploché dráhy se měla či spíše musela zkrátit na mezinárodní délku 400 m, na což nedostal oddíl dotaci a vlastní peníze nestačily. Navíc rok po Závodu míru v roce 1965 byl na základě stanoviska Technického zkušebního ústavu v Praze vydán zákaz používání tribuny. Plochá dráha byla označena jako nevyhovující v roce 1976. Historická tribuna byla odstraněna v roce 1986. Podle projektu byl stadion určen i pro cyklisty. V plánu radnice byl také na Dlouhé louce lyžařský skokanský můstek, malá ZOO, vegetační bludiště a pionýrská dráha. Plány měla radnice velké, ale postavila se jen pionýrská dráha a plochá dráha, která se stala ve městě pojmem pro až 25 000 diváků. Tento stadion má ve městě České Budějovice velkou tradici. V současné době slouží jihočeské univerzitě k jejím sportovním aktivitám a dále mnohým fotbalovým klubům jako tréninková plocha. Několiktrát se na tomto stadionu konaly i hudební koncerty. Pokud zvolíte jiné sportovní vyžití, tak si můžete v tomto sportovním areálu zahrát třeba tenis na několika antukových kurtech.

Show more>>

ABC

Contacts

CHAT Write us your review

Accommodation boarding house U Rudolfa

Třebínská 1684/8
370 05 České Budějovice
GPS: Loc: + 48 ° 58 '20.93 ", + 14 ° 26' 53.65"

Tel: +420 608 180 081

info@penzionurudolfa.cz

Websurf.czWeblinker.czRezervuj.netKudyznudy.czLinkovnik.comDovolena v CR