Policejní služebna bude zřízena na novém nádraží v Českých Budějovicích
Jedna z dominant v Českých Budějovicích získala ministerský souhlas s opravou. Ještě do konce letošního roku vypíše správa železniční dopravní cesty výběrové řízení na firmu, která by provedla generální opravu budovy českobudějovického vlakového nádraží. Minulý týden vyřkla definitivní potvrzení pro investici centrální komise ministerstva dopravy. Samotná rekonstrukce má začít do poloviny příštího roku. Cestující veřejnost stav nádraží kritizuje už mnoho let. Podle většiny lidí z Českých Budějovic, kterí pravidelně po železnici cestují, měla být oprava už dávno provedena. Je to jeden ze vstupů do města. I pro cizince. Tohle je absolutně nevyhovující pro dvacáté první století, popisují cestující neutěšený stav vlakového nádraží a moderní budovou autobusového nádraží naproti. V rámci stavby se bude rekonstruovat celá výpravní budova včetně přízemních prostor pod 1. nástupištěm. V severním křídle bude nově dislokováno místní oddělení Policie ČR. Správa železniční dopravní cesty převzala objekt před několika lety od Českých drah. Ty sice provedly v minulosti několik menších oprav, ale na zásadní modernizaci objekt stále čeká. Rekonstrukce se vážně plánovala už pro rok 2018, ale akce se postupně odsouvala. Nyní se počítá s rokem 2020. Doba prací se odhaduje na tři roky. Z původních 200 milionů korun náklady vzrostly na více než 580 milionů korun. Výstavná novorenesanční budova přitom kvůli dlouholeté nečinnosti Českých drah a zkrachovalému developerskému projektu zchátrala tak, že patří ke skutečným ostudám města. Ke změnám po rekonstrukci má patřit nový vstup od Lannovy třídy či lepší zázemí pro cestující, které samozřejmě všichni uvítají.
Where now?
Hokejisté Motoru na ledě Dukly bodovali
Ve šlágru kola hokejové ligy tentokrát Budějovice neuspěli. Hokejisté ČEZ Motoru prohráli ve 25. kole první WSM ligy na ledě vedoucí Dukly Jihlava 2:4 a v tabulce zůstávají na čtvrtém místě. První polovinu základní části uzavřou ve středu domácím zápasem s Benátkami nad Jizerou (17.30). Jihočeši měli podporu početných fanoušků, kteří přijeli za svým týmem speciálním vlakem. Do první řady naskočil navrátilec Květoň, ale jinak se mužstvo muselo kvůli marodce vypořádat s řadou absencí. K dispozici trenéři měli jen jedenáct útočníků a v obraně nastoupil poprvé v kariéře za první tým junior Klinecký. Před téměř pěti tisícovkami diváků začali lépe domácí. Ve 14. min. se trefil Gríger přesně do horního růžku Bláhovy klece. Na druhé straně ho mohl napodobit Nouza, leč mířil jen do tyče. Tři minuty po začátku druhé třetiny se zblízka prosadil Flek, a když o čtyři minuty později ulétl hostující obraně Anděl, bylo to už 3:0 a Bláhu v brance Motoru nahradil Gába. „Nechali jsme si soupeře odskočit soupeře na 3:0 a to už se v takovém zápase těžko otáčí. Ale bojovali jsme až do konce," konstatoval asistent trenéra hostí Radek Bělohlav. To by se rozhodně stávat nemělo. Gól na 3:1 nás mohl nakopnout, ale nestalo se. Bohužel. Stav 4:2 se pak těžko dohání. Závěrečná třetina už změnu skóre nepřinesla. Gába chytil Flekovi trestné střílení a hosté nedokázali dát branku ani v závěrečné power play. „Proměnili jsme jen jednu přesilovku a to je málo. Od druhé třetiny jsme se do toho trošku dostávali, ale první třetina nám nevyšla ani střelecky. Domácí kouč Petr Vlk byl pochopitelně spokojenější. „Utkání se divákům muselo líbit. První třetinu jsme odehráli velice dobře, ale potom přišel ve druhé z naší strany trošku útlum. Třetí třetina byla z naší strany velice dobře sehraná, když soupeř už neměl tolik příležitostí a jsme samozřejmě rádi za tři body. Budějovičtí sehrají příští zápas před domácím publikem, vyzvou soupeře z Benátek nad Jizerou. Snad se Budějovickým sníží marodka a budou nesledující zápas v plné síle. Nutně potřebují totiž bodovat.
Show more
Bezemisní zelená elektrárna v Českých Budějovicích
Předsadnictvo českobudějovické teplárny reaguje na společenský vývoj a systematicky připravujeme scénáře, jak ještě víc přispět k ochraně klimatu a k co nejefektivněji využít náš systém centrálního zásobování teplem či chladem. Zamýšlené změny jsou součástí schválené dlouhodobé Strategie 2040. Její aktualizaci v červnu uložila valná hromada českobudějovické teplárny, tedy rada města, které je jejím jediným akcionářem. Naplňování strategického dokumentu nelze v ulicích krajského města přehlédnout. Horkovodní síť se prodlužuje do dalších částí, úpravou turbíny se zvýší kogenerační výroba elektřiny, tedy kombinovaná výroba elektrické energie a tepla. Tím se zlepší účinnost využití paliv. Kvůli stavbě horkovodu temelínské elektrárny, který do své sítě teplárna napojí od topné sezony 2020/21, se upravuje centrální předávací stanice a navazující horkovodní sítě. Počátkem prázdnin se tak dělo na sídlišti Vltava, příští týden 8. srpna je na řadě Pražské předměstí. To s sebou nese odstávky teplé vody, protože části horkovodu se v dané lokalitě musí vypustit. Provizorní propojení umožní, aby bylo možné příští rok vybudovat definitivní předávací místo, aniž by se narušila spolehlivost dodávek tepla a teplé vody.
Show more
Bude u nemocnice České Budějovice most přes řeku ?
S vybudováním nové silnice přes řeku počítá chystaná změna územního plánu v Českých Budějovicích. Zelenou jí dala rada města. Pokud bude s návrhem souhlasit i zastupitelstvo, v budoucnu by nedaleko nemocnice mohl vyrůst nový most. Sloužit může nejen pro pěší a cyklisty, jak připouštějí dosavadní pravidla, ale i automobilům. S mírnými obavami přijímají obyvatelé Českých Budějovic plán radnice postavit mezi nemocničním areálem a kruhovým objezdem u Litvínovic nový most přes Vltavu. Protože má sloužit v omezené míře i automobilovému provozu, zaznívá z řad místních podezření, zda to není jen první krůček k daleko větším úpravám dopravní situace.
Show more