Nová kavárna u Dlouhého mostu v Českých Budějovicích
Aktivní městský park BosoNoha s dvaceti herními a smyslovými prvky slavnostně otevře 1. června u Kavárny Lanna u Dlouhého mostu. Současně s ním tady zahájí provoz Kavárna Deníku, komunitní centrum, v němž se budeme setkávat s Vámi, našimi čtenáři, a chystat pro vás zajímavé akce. Užijete si také workshopy, vycházky s nordic-walking holemi, setkat se budete moci s indiány, kartářkou, nutriční terapeutkou, hrát budou dvě kapely. Těšíme se na vás! BosoNoha je aktivní městský park v centru Budějovic u Dlouhého mostu. Na ploše bezmála půl hektaru se nachází třináct pohybových herních prvků, smyslový chodníček pro bosou nohu s různými povrchy, zpevněné plochy pro bezpečnou hru dětí i cvičení. Ale také infocentrum s půjčovnou sportovních potřeb, bistro s prostorem pro rodiny. Chybět nebude pódium pro divadelní představení, koncerty či přednášky. Děti si užijí trampolínu, v parných dnech poslouží osvěžující mlhoviště. Tento městský park bude pro občany velkým přínosem.
Where now?
Aktuální uzavírky silnic okresu České Budějovice
Přelom června a července se neobejde bez uzavírání na silnic okresu České Budějovice. Od 24. července od 18:00 hodin do 26. července 23:59 bude uzavírka silnice III/15429, Jílovice, a to z důvodu konání akce "Jílovická pouť". Objížďka - bez rozlišení: místní komunikace, Jílovice přes: silnice III/15428, místní komunikace. Do 30. listopadu potrvá uzavírka v Trhových Svinech. Při uzavírce budou řidiči využívat značené objízdné trasy. Stavební práce uzavřely až do konce prázdnin ulici J. Lomského v Českých Budějovicích. Do konce října je povolená uzavírka v ulici Zeyerova v Českých Budějovicích, a to v úseku ulic M. Vydrové - Budcova - Mateřská škola. Do konce září potrvá rekonstukce mostu na silnici II/146 Hluboká nad Vltavou. Jedná se o úplnou uzavírku. 7. října by měla skončit modernizace silnice II/156 Nová Ves. Jedná se o úplnou uzavírku. Do 18. prosince potrvá úplná uzavírka mezi ulicí Jaselská a Novým Roudným v Českých Budějovicích. Silnici mezi Jankovem a Holašovicemi uzavřela pokládka nového asfaltu vozovky silnice. Úplná uzavírka skončí 10. srpna.
Show more
V moštárnách letos ubylo práce
Tradičně druhý týden v listopadu, ukončili letošní sezonu moštování zahrádkáři v rudolfovském Mlýnském údolí. Zpracovali jsme letos kolem sedmi tun ovoce, loni to bylo kolem deseti tun. Sucho letos ovlivnilo třeba i velikost plodů. Počátkem listopadu už naposledy lisovali i na okraji Českých Budějovic v Husově kolonii. Letos zpracovali v moštárně 22 tun ovoce. V Nových Hodějovicích letos nakonec zapíší do statistik 18,5 tuny vylisovaného ovoce. Končili poslední pondělí v říjnu. Na začátku počítali, že kvůli suchu to bude 14 15 tun. Ale konečný výsledek je znatelně lepší a lze ho označit jako celkem průměrný. V třicetileté historii moštárny měly rekordní sezony v letech 2001 a 2003. Vždy udělali 40 tun ovoce. Ale podle Marie Syrovátkové, která se při moštování stará o vážení nebo účtování, bylo v některých špatných letech třeba jen pět tun ovoce, protože na jaře zmrzlo v květu. Letos přispělo ke slušnému výsledku několik skutečností. Místy nebyla úroda jablek zase až tak špatná. V některých lokalitách už také moštárny nejsou, takže do Nových Hodějovic do Topolové ulice přijíždějí zákazníci až od Kaplice, Hubenova nebo Nových Hradů. Tím, že je podle Marie Syrovátkové moštáren na Českobudějovicku málo, tak i když bylo sucho, nebyla bilance v Nových Hodějovicích v přílišném propadu. A zahrádkáři z Topolové ulice také pravidelně aktualizují svůj web. Získávají tím nové zákazníky, vedle těch věrných. Do Nových Hodějovic jezdí ale hodně zájemců už léta. Výhodou malých moštáren je to, že zákazník si odveze najisto šťávu ze svého ovoce. Někde ve větších zařízeních jablka vykupují, moštují třeba jen dva dny a lidé si odvážejí vypočtené množství moštu. V malých lisech u zahrádkářů si mohou lidé ovoce třeba i namixovat. „Někdo si dává jablka s mrkví nebo červenou řepou. Nebo zase chtějí zákazníci čisté odrůdové mošty. Přivezou si spartany nebo čistecké jablko," zmiňuje Marie Syrovátková s tím, že právě čistecké jablko je na moštování velmi vhodná odrůda. Ze zahrad ale dnes bohužel pomalu mizí. Zpracování ovoce v regionu ale moštováním nekončí. Kdo si připravil ovocný kvas, může nyní využít služeb několika pálenic. Zkuste si ochutnat čerstvou štávu z jablek, nebudete litovat, chuť je opravdu nepopsatelná a znamenitá.
Show more
Nové semafory na Husově třídě v Českých Budějovicích
Přijde doba, kdy řidiči vyšší rychlostní stupeň nezařadí. Při cestě z centra města na budějovická sídliště totiž řidiče přibrzdí další semafory. Budějovičtí totiž naplánovali, že mezi zastávkami MHD u výstaviště vznikne nový světelný přechod pro chodce. Ještě před osazením světelné signalizace se jedna ze zastávek u výstaviště posune asi o 15 metrů. Několik let se také hovoří o záměru zřídit světelnou křižovatku jen pár desítek metrů odtud, v místě zvaném u kapličky. To aby auta mohla snáze najíždět z vedlejší silnice na Husovu třídu. Na zhruba sedm set metrů dlouhém úseku by tak byly už čtvery semafory. Signál na semaforů u přechodu mezi zastávkami nastavíme tak, aby semafor zbytečně nezdržoval dopravu, řekl jeden z navrhovatelů a připustil, že další semafory provoz pozdrží. Na druhou stranu se významně zvýší bezpečnost chodců. Ti jsou ohroženi hlavně na víceproudých komunikacích, mezi něž patří i zmíněný úsek Husovy třídy. Úpravy přechodu a posunutí zastávek by Budějovičtí rádi stihli ještě letos. Záviset bude ovšem na tom, kdy se kraj pustí do plánované opravy povrchu v této části Husovy třídy. Přetíženému dopravnímu uzlu pomohou i přímé odbočovací pruhy, jaké známe třeba z křižovatky Lidická a Mánesova. V plánu je i lávka pro pěší přes Dlouhou louku. Jedinou změnou tak zatím zůstane nový světelný přechod u výstaviště, s jehož vyznačením chce město počkat na zahájení rekonstrukce povrchu části Husovy třídy v úseku mezi křižovatkami s ulicemi Na Sádkách a Ant. Sovy. Všechny uvedemé úpravy komunikací jsou ještě závislé na dadších jednáních, která budou v nejbližších dnech pokračovat. Občané se tak mohou těšit na další zvýšení bezpečnosti provozu.
Show more