Křižovatka u nádraží v Českých Budějovicích se změní
Ještě letos se lidé přechodu v okolí hlavního nádraží a OC Merkury dočkají. Radnice chystá v rámci projektu Koridor MHD zásadní úpravy křižovatky. Město povolení na tyto práce už získalo, hotovo bude do zimy. Provoz na křižovatce Nádražní a Žižkovy budou nově řídit semafory. Ty umožní nejen zřízení přechodů mezi Grandem a Mercury i přes čtyřproudou silnici od Mercury k vlakovému nádraží, ale také výjezd vozidel z Žižkovy třídy doleva na Nádražní. Tu ale budou využívat jen vozy MHD, pro něž bude úsek Žižkovy třídy mezi Chelčického a Nádražní vyhrazen. Snadno tak zajedou k zastávkám, které se od železniční polikliniky přesunou před vlakové nádraží. Chodci jásají, někteří řidiči jejich radost ale nesdílí. Místo, aby se radnice snažila dopravě pomoct, jenom blokuje průjezdnost centrem. Takhle budou na krátkém úseku Nádražní další semafory a jediné, k čemu to povede, budou kolony. Přebíhání silnice skončí. Za cenu dalšího semaforu. Na zhruba 600 metrů dlouhém úseku Nádražní ulice v Českých Budějovicích přibude ještě letos čtvrtý semafor, který má provoz na křižovatce s Žižkovou třídou. Umožní bezpečné přecházení chodcům mezi vlakovým a autobusovým nádražím i těm, kteří od zastávek MHD poblíž hotelu Grand přebíhají v nebezpečném místě rušnou silnici, aby se dostali do Mercury centra. Úpravy, které v rámci projektu Koridor MHD navážou na současnou přestavbu jiné části Žižkovy třídy před vojenskou správou, chce radnice stihnout ještě letos. V příštím roce budou podle zastupitele Františka Konečného práce pokračovat úpravami Průmyslové ulice, které zahrnou i vybudování cyklostezky, jež bude součástí páteřní cyklotrasy z Dukelské ulice do Suchého Vrbného. Kdyby se místo dalších semaforů radši postavili do podchodů eskalátory a do Žižkovy ulice na dva měsíce městští strážníci, aby se lidi odnaučili přebíhat silnici, bylo by to lepší řešení. Podle městského projektu Koridor MHD má ale být nová světelná křižovatka řízena v koordinaci s ostatními semafory v okolí, aby se na Nádražní ulici nevytvářely kolony. Zcela zásadním zlepšením pro městskou MHD bude přesun zastávek přímo před budovu železniční stanice a také do Žižkovy třídy před Mercury centrum. Mezi těmito zastávkami dopravní podnik nahradí dnešní vzdálené zastávky před železniční poliklinikou, kde nově vzniknou parkovací místa. Výrazně by se tak měly zkrátit přestupní vzdálenosti v tomto vytíženém dopravním uzlu. Doufáme, že toto nákladné řešení přinese spokojenost řídičům a bezpečí všem chodcům.
Wo jetzt?
Afrika v budějovickém IGY
Až z Afriky přivezl k ochutnání různých plochů dovozce food projekt Virunga. Tropické ovoce, zralé bez chemie. Dále bylo v nabídce sušené ovoce, výborný čaj a džemy. Zájem byl veliký a tvořily se velké fronty.
Zeig mehr
Stadion na ploché dráze v Českých Budějovicích
V letech 1957 a 1958 si Tatran KOH-I-NOOR vybudoval uvnitř oválu ploché dráhy atletickou dráhu. Obě byly škvárové. V roce 1966 byla škvára ploché dráhy nahrazena pískem, který umožnil rychlejší a bezpečnější jízdu než ve vyježděných rýhách na škváře. Na zahajovací závod na pískové dráze v roce 1966 přišlo 7000 diváků, což ve srovnání s návštěvností v 50. letech bylo málo. Ve zlatých 60. byla plochá dráha zaplněná, asi 20 000 diváky, když zde roku 1964 končila etapa Závodu míru W-B-P a šlo se na Smolíka. Před Závodem míru 1964 byl vybudován vjezd na stadion. Sice dobře, ale hned jak vjeli závodníci na dráhu, na škváře podklouzli a popadali, další letěli přes ně. Na ploché dráze jezdily po roce 1960 také speciálně v Motoru vyrobené mopedy. Toho roku se na vnitřní ploše konala spartakiáda, když předtím se rekonstruovala zajímavá tribuna z roku 1947, která stála původně na hřišti Dynama u plynárny a pak na Dlouhé louce jako tribuna pro vojenské přehlídky. Poslední závod plochodrážní extraligy se jel dne 1. července 1973. To se ovšem nevědělo, že je to naposled. Délka ploché dráhy se měla či spíše musela zkrátit na mezinárodní délku 400 m, na což nedostal oddíl dotaci a vlastní peníze nestačily. Navíc rok po Závodu míru v roce 1965 byl na základě stanoviska Technického zkušebního ústavu v Praze vydán zákaz používání tribuny. Plochá dráha byla označena jako nevyhovující v roce 1976. Historická tribuna byla odstraněna v roce 1986. Podle projektu byl stadion určen i pro cyklisty. V plánu radnice byl také na Dlouhé louce lyžařský skokanský můstek, malá ZOO, vegetační bludiště a pionýrská dráha. Plány měla radnice velké, ale postavila se jen pionýrská dráha a plochá dráha, která se stala ve městě pojmem pro až 25 000 diváků. Tento stadion má ve městě České Budějovice velkou tradici. V současné době slouží jihočeské univerzitě k jejím sportovním aktivitám a dále mnohým fotbalovým klubům jako tréninková plocha. Několiktrát se na tomto stadionu konaly i hudební koncerty. Pokud zvolíte jiné sportovní vyžití, tak si můžete v tomto sportovním areálu zahrát třeba tenis na několika antukových kurtech.
Zeig mehr
Šestou výhru v řadě Motor nezískal
Pět výher v řadě, ale cestu k šestému prvoligovému vítězství v řadě hokejistům ČEZ Motoru překazili Jestřábi z Prostějova, kteří Jihočechy porazili 4:2. V tabulce zůstává českobudějovický tým na druhém místě a již ve středu ho čeká utkání 16. kola doma s Litoměřicemi. Problém ohledně tiskovky a strohá výpověd na webu prostějovského klubu k účasti hostujících lodivodů na pozápasové tiskovce. Tato věta pořádně nadzvedla trenéra Motoru Petra Rosola. „Měl jsem sto chutí tam zavolat, co si to vymýšlejí," zlobil se. „Když jsem to četl, tak jsem tomu nemohl uvěřit. Kolega Radek Bělohlav tam kvůli tomu dvacet minut čekal. Ptal se, jestli bude tiskovka, ale nikdo se neozval. Vůbec to nebylo z nějakého naštvání nebo něco takového. Třeba v Havířově přijdou a řeknou nám, kam máme na tiskovku jít. Tady nikdo nic neřekne a pak napíší, že jsme nepřišli na tiskovku. To ať jdou do háje," vzkazuje do Prostějova. Zápas samotný se jeho týmu vůbec nepovedl. „Nebyli jsme stoprocentně připraveni. Všude jsme byli pozdě a z toho plynuly fauly. V oslabení nikoho neporazíte," nelíbil se trenérovi přístup jeho svěřenců. „Měli jsme také šance, ale domácí Horčička zachytal velmi dobře. Ne každý zápas se podaří otočit tak, jako se nám to podařilo na Kladně. Že to nějak dopadne a soupeř se porazí sám. Na tom musíme zapracovat a do každého zápasu jít ne na sto, ale na sto dvacet procent," apeluje na svůj tým. Pozápasové hodnocení v kabině bylo z jeho strany také velmi ostré. „Řekli jsme si k tomu své a ještě se k tomu vrátíme, i když to už bude ve větším klidu," připustí. Porážka zamrzela, navíc když neuspěli ani největší soupeři Motoru v boji o nejvyšší příčky Slavia a Kladno. Prohry Kladna a Slavie také nikdo nepředpokládal. V extralize otočila Mladá Boleslav zápas s Třincem z 0:2 na 3:2 a hrála přesilovku, přesto dostala dvanáct vteřin před koncem gól a pak prohrála na penalty. To samé ve druhé fotbalové lize. Ústí dalo v devadesáté minutě na 3:1, ale Opava vyrovnala dvěma góly v nastavení. Na mistrovství světa v ragby Skotsko ve čtvrtfinále prohrávalo s favorizovanou Austrálií, dokázalo otočit, ale nakonec prohrálo o jediný bod po kopu v poslední minutě. To jsou věci, které se ve sportu stávají. A proto je také tak krásný," vypočítává Rosol dramata z uplynulého sportovního víkendu. Také proto nedělá z porážky v Prostějově nějakou tragédii. „To určitě ne, ale musíme se z ní poučit. Jakmile se z ní poučíme, tak všechno špatné bude pro něco dobré. Do žádného zápasu nemůžeme jít s tím, že to nějak dopadne. Nikdo se totiž neporazí sám," znovu zdůrazní. Kromě ztracených bodů mrzí Rosola ze sobotního utkání také zranění útočníka Kuchejdy, jehož nastřelil do ucha vlastní spoluhráč Dušan Žovinec. „Má prasklou chrupavku a asi patnáct stehů. Nevypadalo to vůbec hezky. Ten teď určitě hrát nebude," posteskne si. Na marodce jsou dále nemocný útočník Babka a zraněný Mikyska. S otazníkem je středeční start Heřmana. Z obránců jsou mimo hru už jenom Bohunický a Růžička. Zajisté tato nemilá zápasová zkušenost hokejisky ČEZ Motoru semkne a tým bude dál pokračovat ve vítězných taženích a cestou za postupem nejvyšší hokejové soutěže.
Zeig mehr