Běželi marathón za prémii 70000,- Kč
Absolvovali velkou tréninkovou dávku aby pomohli dobré věci. Motocykloví závodníci bratři Smržové nechyběli ve startovní poli Mattoni půlmaratonu. Zatímco mladší Matěj stlačil svůj čas pod dvě hodiny, starší Jakub zůstal těsně nad touto hranicí. „Bylo velké horko, ale jinak se běželo relativně dobře. Původně měli v plánu, že poběží s bratrem společně. „Mates je geneticky pro vytrvalostní běh vybavený lépe než já. Já funguji v trochu jiném režimu. Přesto jsem se snažil držet s ním, ale po pěti kilometrech jsem toho měl opravdu plné kecky. Člověk by měl běžet svým tempem, ale dav vás strhne, takže běžíte relativně rychle, aniž byste si to sám uvědomil," vrací se k sobotě starší z bratrské dvojice. „Nakonec jsem se závodem spíše protrápil. Přesto to byl skvělý zážitek," ujistí. Pro oba bratry se jednalo o premiérový půlmaraton. A bez nějakého speciálního tréninku. „Je fakt, že jsem se dostal do nouzového režimu. Hlavně, že jsme to přežili. Rozhodně je to zkušenost pro příště. Přece jen jednadvacet kilometrů není úplně málo. V tréninku běháme deset až dvanáct kilometrů, což je pro náš sport nejvhodnější," vysvětluje. Skvělá prý byla atmosféra závodu. „To bylo super," přikývne. „Určitě stojí za to si půlmaraton vyzkoušet. Kolem celé trati stojí lidé a fandí bez ohledu na to komu. K tomu samozřejmě spousta známých. I po organizační stránce bylo všechno zvládnuté. Jenom si někteří lidé stěžovali, že bylo město uzavřené pro běžný provoz. Ale to je zbytečné komentovat. Podobná akce je jednou za rok a všichni o ní věděli dopředu. Účast bratří Smržových na půlmaratonu pomohla také postiženým dětem v Centru Bazalka, jehož jsou patrony. „Když už jsme se do účasti do půlmaratonu nechali uvrtat, tak jsme se rozhodli, že poběžíme pro Bazalku," říká Jakub. Od slov byl jako vždy v podání bratrské dvojice jen malý krůček k činům. Založili jsme webové stránky Běžímpro. Oslovili jsme také všechny naše dlouholeté partnery a téměř všichni přispěli. Druhou variantou jak pomoci, byla samotná účast v půlmaratonu. Každý mohl zaplatit nějaké peníze navíc, než bylo stanovené startovné, které šly právě na Bazalku. Za ně dostal tričko plus dárky, které vyrobily děti v Bazalce. Akce se nakonec neminula výsledkem. Vybralo se něco přes sedmdesát tisíc korun. To jsme vůbec nečekali, protože celý projekt se rozběhl pouze nějaké tři čtyři týdny před startem závodu. Byli jsme moc rádi, že to takhle dopadlo, netajil Jakub Smrž velkou spokojenost, že jejich účast v závodě nakonec přinesla dětem z Centra Bazalka tak velkou sumu. Webové stránky Běžímpro budou fungovat i nadále. „Budou sdružovat lidi, kteří chtějí běhat pro kohokoliv. Nemusí to být jen pro Bazalku. Když bude chtít někdo odběhnout závod pro koho chce, tak se začlení do projektu. Na stránkách budou uvedeni všichni partneři, kteří pomohli. A je jedno komu," zdůrazní. Zatímco účast na půlmaratonu ve spojení s charitativní akcí Jakuba Smrže potěšila, jeho závodní sezona zatím tak úspěšná není. V mezinárodním mistrovství Velké Británie superbiků je po třech závodních bez bodového zisku. „Motorka funguje, já celkem taky, jsme i docela rychlí. Vždycky se ale něco pokazí. Tak tragický začátek sezony nepamatuji. Rozhodně však nehází flintu do žita. „V přípravě jsem udělal maximum a teď na sobě pracuji o to víc. Snad výsledky přijdou. Tým, já i motorka na to určitě máme, říká Jakub Smrž a věří v úspěšnou motocyklovou sezonu.
Wo jetzt?
Historické autobusy ve městě České Budějovice
V pátek večer se v dopravním podniku na Novohradské ulici rozezněla rocková hudba, v sobotu pak halu a její okolí zaplnili návštěvníci, kteří se přišli podívat na to, jak vypadá zákulisí hromadné dopravy. Historické autobusy se v sobotu vrátili do Českých Budějovic. Zájemci se s nimi mohli projet například při spanilé jízdě městem. Děti i jejich rodiče se tak mohli posadit za volant přistavěných vozů MHD nebo se mohli poučit o tom, jak se ubránit při útoku v autobusu na prezentaci bojového systému. Šla jsem si sednout do autobusu, ve kterém předváděli útok teroristy. Bylo to drsné, vůbec nevím, jestli bych v takové situaci dokázala nějak reagovat, přiznala Martina z Českých Budějovic, která na sobotní akci dorazila i s přítelem. Přišli jsme sem hlavně kvůli těm historickým autobusům, jsou krásné. Ale ty dnešní jsou při jízdě mnohem pohodlnější, doplnila se smíchem. V depu ale nechyběl ani různorodý program, sportovní ukázky nebo bubenická show. Pro děti bylo připraveno malování na obličej nebo třeba projížďka ve šlapacích motokárách. Sobotní akci, na které se vystřídalo kolem dvanácti stovek návštěvníků pak zakončila spanilá jízda městem. Na tu se vydaly historické autobusy plné nadšených milovníků těchto vozidel. Je dobré, že si v dopravním podniku vzpoměli na tyto úžasné stroje a dopřáli ostatním vzdát hold jejich kráse.
Zeig mehr
Mladá dívka se pokusila o sebevraždu
Policii se v sobotu podařilo zachránit mladou dívku z Českých Budějovic. Když odešla z domova, rodičům zavolala, že chce skočit pod vlak. O sebevraždu se již dívka v minulosti chtěla pokusit. Policisté okamžitě vytvořili veškerá opatření, která by napomohla k rychlému dohledání dívky, a upozornili i pracovníky Českých drah. Po opakovaných pokusech dovolat se pohřešované dívka telefon zvedla. „V té chvíli již policisté věděli, že se nachází u koridoru, kudy za několik minut projíždí vlak. Komunikace s dívkou se ujala policistka a dokázala ji přesvědčit, aby od svého jednání upustila. S mladou dívkou mluvila do té doby, než přijela policie na osudné místo. Taková jednání se v poslední době vyskytují poměrně často. Je dobré, že tentokrát policie stačila včas zasáhnout a zachránila tím mladý život.
Zeig mehr
Druhý blok jaderné elektrárny Temelín je opět v provozu
V neděli ráno obsluha Jaderné elektrárny Temelín zprovoznila reaktor 2. bloku. Budou následovat fyzikální a energetické testy. Výroba elektřiny se plánuje v Temelíně obnovit během tohoto týdne. Nyní ověřujeme správnost uložení paliva a účinnost regulačních tyčí. Po dokončení testů se zvýší výkon reaktoru. Výkon řídíme změnou koncentrace kyseliny borité ve vodě primárního okruhu. Do výkonu reaktoru 30 procent vyvážíme turbínu a provedeme sérii testů zaměřených na chování aktivní zóny reaktoru. Druhý blok by měl obnovit výrobu za několik dní. Záležet bude na výsledcích testů. Elektřinu blok nevyrábí od 3. června. Na 1. bloku pokračuje plánovaná odstávka pro výměnu paliva. Je demontován reaktor a z jeho aktivní zóny se vyváží palivo. Za několi málo dní bude reaktor opět v plném provozu.
Zeig mehr