V okolí nádraží budou velké změny
Proměna čeká dopravní situaci před českobudějovickým vlakovým nádražím. Autobusy a trolejbusy například budou moci vyjíždět od obchodního centra Mercury z Žižkovy třídy rovnou před vlakové nádraží. Dosud tomu bránil plot uprostřed Nádražní ulice. Českobudějovická radnice chce nově upravit i křižovatku Žižkovy třídy a Novohradské ulice. Projekty na obě akce spojené s Žižkovou třídou už jsou přichystány. „Naší snahou je, aby se to ještě letos udělalo," naznačuje náměstek primátora Petr Holický, že přípravy už značně pokročily. Hlavní změnou v lokalitě bude nově možnost, aby vozy městské hromadné dopravy odbočovaly u Mercury vlevo do Nádražní ulice. V současné době je vydáno územní rozhodnutí pro tuto akci a bude podána žádost o vydání stavebního povolení. Křižovatka v nové podobě dostane světelnou signalizaci a projekt předpokládá také nový přechod přes Žižkovu ulici. Dnes zde chodci přecházejí, ale řádně vyznačená „zebra" tu není. Šance na levé odbočení do Nádražní ulice umožní i nově umístit zastávky MHD před vlakové nádraží. A nebudou už muset být rozloženy až k objektu železniční polikliniky. Další novinkou, která se v lokalitě chystá, bude cyklostezka v Průmyslové ulici, jako součást páteřní cyklotrasy z Dukelské ulice do Suchého Vrbného. Cyklisté to sice vítají, ale připomínají nedávnou nepříjemnou změnu v Pětidomí. Nové uspořádání dopravy v okolí českobudějovického vlakového nádraží vyjde vstříc i cyklistům. Průmyslová ulice by se mohla částečně uvolnit od městské hromadné dopravy a místo by potom zbylo třeba i na kolaře. V Průmyslové ulici vznikne nová cyklostezka, potvrzuje plány radnice náměstek primátora František Konečný. V Průmyslové ulici má vzniknout cyklostezka, která bude součástí páteřní cyklotrasy, která vede z Dukelské ulice až do Suchého Vrbného. Aktuálně se připravuje dokumentace pro žádost o územní rozhodnutí. To předchází stavebnímu povolení. Kolaři plán radnice vítají, ale připomínají, že podobná aktivita by se hodila i za lávkou přes železnici. Cyklostezku v Průmyslové ulici oceňuje třeba Zuzana Voráčková ze Suchého Vrbného, která jezdí na kole z domova do práce k Dlouhému mostu. Jenže jí vadí, že v Pětidomí přehradila cestu všem, kteří míří do Suchého Vrbného, nová rušná komunikace. Jak bude cyklostezka z Průmyslové pokračovat ve Vrbném? Každý se zasekne na přechodu u lávky, aby se na novém přechodu nabídlo chodcům a cyklistům alespoň přednostního tlačítka na semaforu. Připomíná i to, že podle nynější úpravy nesmějí cyklisté ani jezdit po lávce přes železnici. Akce v Průmyslové ulici se teprve projektově připravuje. Trochu dál je ale radnice v Jírovcově ulici. Pro cyklostezku v úseku od ulice Na Sadech po Riegrovu ulici bude použit červený asfalt a už se připravuje výběrové řízení. Doufáme, že toto řešení ulehčí celé dopravní situaci v okolí autobusového a vlakového nádraží.
Wo jetzt?
Letní plovárna v Českých Budějovicích
V poslední době mnoho teplých dnů láká velké množství násvtěvníků na letní plovárnu v Českých Budějovicích. Velká obsazenost na českobudějovické letní plovárně na Sokolském ostrově láká mnoho lidí k ochlazení před tropickými teplotami. Hosté tu hledají relaxaci, i když odpolední teploty atakují již tropických 30 stupňů celsia. Obsazenost plovárny byla téměř z maximální kapacity zaplněna. Plovárna je v provozu každý den od 9 do 20 hod. Nosit roušky v areálu plovárny není nutné, ale je povinnost předložit potvrzení o testu na Covid-19.
Zeig mehr
O. Bláha vychytal Motoru semifinále play-off
Trenéři na něj vsadili a on jim důvěru na sto procent vrátil. Ondřej Bláha odchytal v brance Motoru kompletní čtvrtfinále play off první ligy proti Benátkám nad Jizerou a měl velký podíl na postupu svého týmu, který vyhrál 4:2 na zápasy. Byla pro vás čtvrtfinálová série doposud životním zážitkem? Tedy hokejovým? Bylo to něco mimořádného a jsem strašně rád, že jsem to mohl prožít. Ale věřím, že mě čekají ještě větší hokejové zážitky. Kde se podle vás série s Benátkami lámala? Byl to určitě čtvrtý zápas na ledě soupeře. Domácí vedli v sérii 2:1 a ve čtvrtém utkání hráli skoro pořád přesilovku. Bylo to těžké, ale dokázali jsme dát v samotném závěru gól a ten zápas vyhrát. Pokud bychom prohrávali 1:3, tak už bychom to otáčeli asi hodně těžko. Benátky hrály hodně důrazně. Nezaskočily vás tvrdou hrou? Ani bych neřekl. Skoro bych řekl, že jsme je mydlili ještě víc než oni nás. Trenéři na vás vsadili jako na prvního gólmana a odchytal jste celou sérii. Je pro gólmana důležité vědět, že mu trenéři věří? Určitě. Jsem rád, že jsem od trenérů dostal důvěru a snažím se ji maximálně splácet. Jak složité bylo pro gólmana chytat na studeném stadionu v Benátkách, kde je teplota o nějakých patnáct stupňů nižší než ve Vaší domovské Budvar aréně? Možná na začátku zápasu je v brance chvilku chladno. Ale potom se člověk rychle dostane velice rychle do varu. Zvlášť, když dorazí tolik fanoušků od nás. Na šestý zápas přijelo až neuvěřitelné množství českobudějovických fanoušků. Pomohli vám? Naši diváci jsou naprosto skvělí a můžeme se na ně spolehnout. Strašně moc nám pomáhají. Je až neuvěřitelné, kolik jich za námi přijelo a patří jim velké poděkování. Závěrečnou děkovačku jsme si s nimi parádně užili. V semifinále vás čeká Třebíč. Bude to ještě těžší soupeř než Benátky? Bude to hlavně asi trochu jiný soupeř. Třebíč má řadu technických hokejistů. Ale to my také. Trošku si odpočineme a pak se na ně dobře připravíme.
Zeig mehr
Stadion na ploché dráze v Českých Budějovicích
V letech 1957 a 1958 si Tatran KOH-I-NOOR vybudoval uvnitř oválu ploché dráhy atletickou dráhu. Obě byly škvárové. V roce 1966 byla škvára ploché dráhy nahrazena pískem, který umožnil rychlejší a bezpečnější jízdu než ve vyježděných rýhách na škváře. Na zahajovací závod na pískové dráze v roce 1966 přišlo 7000 diváků, což ve srovnání s návštěvností v 50. letech bylo málo. Ve zlatých 60. byla plochá dráha zaplněná, asi 20 000 diváky, když zde roku 1964 končila etapa Závodu míru W-B-P a šlo se na Smolíka. Před Závodem míru 1964 byl vybudován vjezd na stadion. Sice dobře, ale hned jak vjeli závodníci na dráhu, na škváře podklouzli a popadali, další letěli přes ně. Na ploché dráze jezdily po roce 1960 také speciálně v Motoru vyrobené mopedy. Toho roku se na vnitřní ploše konala spartakiáda, když předtím se rekonstruovala zajímavá tribuna z roku 1947, která stála původně na hřišti Dynama u plynárny a pak na Dlouhé louce jako tribuna pro vojenské přehlídky. Poslední závod plochodrážní extraligy se jel dne 1. července 1973. To se ovšem nevědělo, že je to naposled. Délka ploché dráhy se měla či spíše musela zkrátit na mezinárodní délku 400 m, na což nedostal oddíl dotaci a vlastní peníze nestačily. Navíc rok po Závodu míru v roce 1965 byl na základě stanoviska Technického zkušebního ústavu v Praze vydán zákaz používání tribuny. Plochá dráha byla označena jako nevyhovující v roce 1976. Historická tribuna byla odstraněna v roce 1986. Podle projektu byl stadion určen i pro cyklisty. V plánu radnice byl také na Dlouhé louce lyžařský skokanský můstek, malá ZOO, vegetační bludiště a pionýrská dráha. Plány měla radnice velké, ale postavila se jen pionýrská dráha a plochá dráha, která se stala ve městě pojmem pro až 25 000 diváků. Tento stadion má ve městě České Budějovice velkou tradici. V současné době slouží jihočeské univerzitě k jejím sportovním aktivitám a dále mnohým fotbalovým klubům jako tréninková plocha. Několiktrát se na tomto stadionu konaly i hudební koncerty. Pokud zvolíte jiné sportovní vyžití, tak si můžete v tomto sportovním areálu zahrát třeba tenis na několika antukových kurtech.
Zeig mehr